Geen hervatting jeugdtrainingen

JEUGDVOETBAL IN VRAENDER

Naar aanleiding van de berichtgeving van vorige week en onze vermelding op de website hebben wij als jeugdbesturen van KSV en Erix afgelopen week meermaals overleg gepleegd over de eventueel te ondernemen vervolgstappen. Allereerst hebben wij als beide besturen gemeend, ondanks onze samenwerking, per dorp en dus per club te moeten kijken naar mogelijkheden en hierbij passende besluiten te nemen.

Wij, als jeugdbestuur van KSV, hebben na veelvuldig afwegen besloten dat voor de KSV jeugdspelers het seizoen er op zit en wij de trainingen niet meer hervatten.

Deze beslissing hebben wij genomen op basis van meerdere redenen.

Ten eerste een praktische reden, de velden bij KSV zijn gesloten voor groot onderhoud en zodoende tot aanvang volgend seizoen niet beschikbaar. Zodoende zouden we uit moeten wijken naar een andere locatie.

Ten tweede vragen wij ons ten zeerste af hoe wij de coronamaatregelen, waarbij social distancing nog steeds van kracht is, kunnen uitvoeren.

Daarbij zijn er, buiten de coronamaatregelen, nog meer aspecten waar rekening mee te houden valt. Denk aan veiligheid van spelers en jeugdleiders, aansprakelijkheid voor en ook na training- evenals toezicht en controle.

Wij hebben gemeend voorrang te moeten geven aan de veiligheid en gezondheid van onze leden, maar ook onze jeugdtrainers en indirect alle overige dorpsgenoten. Dit is een zware overweging geweest bij het niet hervatten van de trainingen voor de jeugd, als jeugdbestuur willen wij deze verantwoordelijkheid niet nemen.

Wij willen niets liever dan volgend seizoen met alle leden in goede gezondheid beginnen aan een nieuw seizoen en hopen jullie dan ook allemaal gezond en wel, na de zomerstop, terug te zien op Sportpark ‘’de Bult’’. Wij begrijpen dat hier misschien vragen / opmerkingen over zijn, maar wij hopen allereerst op jullie begrip voor ons besluit.

Het Jeugdbestuur