KSV 4 maakt zich op voor competitiestart

Na een lange, veel te lange zomerstop maken ook in de lagere regionen van het amateurvoetbal, de elftallen zich op voor het voetbalseizoen ‘20/’21. Zo ook KSV 4. Hierbij een kleine update van het paradepaardje van het Vragenderse voetbal.

Tijdens de Coronacrisis heeft het vierde absoluut niet stil gezeten. Zo hebben sommigen hard aan hun conditie gewerkt door hard te lopen of te fietsen, heeft de technische staf hard gezocht naar versterkingen om het verlies van Steven en Roy op te vangen en zijn anderen vooral bezig geweest met rust pakken en spierherstel.

Onlangs werd ook weer de eerste training gehouden. Hier bleek onder andere dat de mannen nog weinig aan techniek hadden ingeboet ondanks de ellenlange coronapauze. Na wat conditiewerk werden al snel de ballen uit het hok geplukt en vlogen de lepe balletjes en technische hoogstandjes je weer als vanouds om de oren.

Om het echte niveau van de spektakelploeg te kunnen meten staat er op 6 september een oefenwedstrijd gepland bij en tegen EGVV uit Gelselaar. Op basis van deze wedstrijd zal het plan van aanpak worden gebaseerd voor de laatste twee weken tot de competitiestart.

KSV 4 heeft de ambitie uitgesproken om dit jaar voor het eerst in de roemruchte historie van het elftal kampioen te worden.

Om dit doel te halen zijn door de technische staf een aantal gerichte versterkingen aangetrokken. Allereerst zijn Rob Gebbinck en Remco Wolterinck aangetrokken om een schat aan ervaring en technisch vermogen toe te voegen aan de ploeg. Later werd bekend dat ook Sjoerd ‘de tovenaar van Tatabánya’ Ottink na een lange sabbatical de kicksen weer onder bindt om KSV 4 van extra doelpunten te voorzien. Technisch directeur annex doelman Barry Ikink liet zich enthousiast uit over de bovengenoemde versterkingen: “Afgelopen seizoen heb ik onvoorstelbaar veel goede dingen gezien, maar toch zag je af en toe bij afwezigheid van een aantal ervaren krachten dat het elftal wat stuurloos oogde, we hopen dit nu opgelost te hebben. Ook hebben we veel vertrouwen in Ottink, conditioneel heeft hij nog een kleine inhaalslag te maken, maar we hebben er alle vertrouwen dat we met een Robbenesque programma Sjoerd fit kunnen krijgen vóór de eerste competitiewedstrijd. Verder heb ik alle vertrouwen in de technische vaardigheden van deze voorheen gelauwerde goaltjesdief”.

Ten slotte is ook de competitie-indeling voor komende jaargang bekend gemaakt. In deze poule zien we bekenden van vorig seizoen zoals RKZVC, maar ook een hoop nieuwe tegenstanders zoals onze favoriete rivaal; Erix uit Lievelde. Opvallend detail is dat de twee ploegen die bij het stilleggen van de competitie nog boven KSV stonden, dit seizoen niet meer bij KSV 4 zijn ingedeeld. In de wandelgangen gaat het gerucht dat deze ploegen de KNVB hebben verzocht om hen elders in te delen zodat zij hun Vragenderse angstgegner kunnen ontlopen.

Op 20 september mag KSV 4 aan de competitie beginnen met een thuiswedstrijd tegen Vosseveld 3. Om 10:00 uur wordt er afgetrapt. We hopen dat u ons niet bent vergeten en hopen op net zo overweldigende support als afgelopen jaar.

Tot snel!