KSV 4 moet hoofd buigen voor Meddo 3

Na een serie van 4 ongeslagen wedstrijden verloor KSV 4 voor de verandering een keer. Kampioenskandidaat Meddo 3 liet de mannen van Barry Ikink het hoofd buigen door met 2-1 te winnen. Stan Gunnewick redde Vragenderse eer met een doelpunt.

KSV 4 heeft zich de afgelopen weken bewezen als lastig te kloppen ploeg. Door punten te pakken tegen onder andere hoogvliegers Grol 14 en AD’69 2 heeft het vierde van Vragender zich bewezen als een ploeg waar iedere tegenstander rekening mee dient te houden. Deze week mocht dat in en tegen Meddo. In de thuiswedstrijd bleek dit een sterke ploeg met vooral een heel sterke spits. Deze wedstrijd gingen met 3-0 de punten naar Meddo. KSV heeft echter dit seizoen een opleving doorgemaakt en heeft zich de status van reuzendoder aangemeten.

Met dat in het achterhoofd werd afgereisd naar Meddo waarbij af en toe uitgeweken moest worden voor toch wel heel dikke trekkers die de omgekeerde weg aan het afleggen waren vanwege de trekkertrek in Vragender. Eenmaal in Meddo aangekomen had Nick Volwater voor het eerst door dat er toch wel een heel grote zwerfkei voor sportcomplex ‘t Konder staat. Deze steen weegt maarliefst 38 ton en is daarmee een van de grootste zwerfkeien van Nederland. De allergrootste is 44 ton zwaar en is te vinden in Rottum, Friesland. Ook bleek dat de zwerfkei in Meddo met zijn 38 ton ongeveer 2 keer zo zwaar is als de kei van Lichtenvoorde.

Verder werden zwerfkeien in het verleden vaak gebruikt bij de trekkertrek voordat de sleepwagen zijn intrede deed. Men keek welke trekker de zwaarste steen kon voorttrekken. Tegenwoordig is hier dus een sleepwagen voor. Zo ook in Vragender waar dit weekend trekkertrek werd gehouden inclusief Tan(c)kfest. Dit had zijn weerslag op enkele spelers.

Ondertussen waren de omstandigheden in Meddo alles behalve aangenaam voor de neutrale supporters en Barryisten langs de kant. Doordat de zon zich nog niet had laten zien deze ochtend was het koud en bovendien stond er een gure wind dwars over het veld.

Ondanks dat alles begon KSV heel aardig aan de wedstrijd. Er werd keurig vanuit de opbouw gevoetbald via het middenveld, maar tot serieuze kansen kwam het niet. Meddo had deze overigens ook niet. Toch waren zij het die de score openden toen doelman Bram Ribbers zich verkeek op een voorzet en deze knullig het doel in grabbelde. 1-0.

Ondanks goede kansen en messcherpe corners van Nick Volwater bleef dit de stand tot de rust. Barry had vanaf de bank al gezien dat zijn ploeg wat extra impulsen nodig had. Echter had hij alleen Sjoerd Ottink op de bank achter de hand. Daarom had hij in de loop van de eerste helft al Stan Gunnewick als troefkaart opgeroepen voor de wedstrijd. Deze werd dan ook in de rust samen met Sjoerd ingebracht als supersubs. Barry bleek deze ochtend over een gouden geslachtsdeel te beschikken, want amper 10 minuten nadat Stan het veld in was gekomen scoorde hij op aangeven van Sjoerd. 1-1.

KSV voelde dat er iets in de lucht hing en begon nadrukkelijk de diepe bal te zoeken omdat nu de rappe tandem Volwater-Gunnewick voorin stond. Tot een doorbraak kwam het echter niet. Aan de andere kant kwam Meddo er ook een aantal keer door en kon een aantal keren gevaarlijk de zestien in komen. Danny Wiegerinck wist een bal goed weg te werken in de zestien, alleen struikelde ook een Meddo-aanvaller over het been van Danny dat er nog lag. Voor de scheidsrechter genoeg reden om de bal op de stip te leggen. Bram Ribbers koos ervoor om de Meddo-spits die achter de bal stond op het verkeerde been te zetten door ver uit het midden te gaan staan. Deze tactiek bleek te werken. De schutter was namelijk zo op het verkeerde been gezet dat de strafschop naast het doel eindigde. Zo kon Bram toch nog zijn horrorgrepje uit de eerste helft goed maken.

Niet veel later was Meddo weer gevaarlijk. De bal werd hoog voor gegeven, maar weggekopt. Vanuit de tweede lijn werd de afgevallen bal als een kruisraket afgevuurd op doel. Sander Schilderink stond alleen in de weg. Niet met hoofd of voeten, maar met zijn kruis. Helaas voor Sander bleek zijn geslachtsdeel niet van goud te zijn, maar gewoon van vlees en bloed. Heel gevoelig vlees en bloed om precies te zijn. Ondertussen is overigens gebleken dat deze kruisraket geen blijvende schade heeft aangericht en dat de testikels weer zijn ingedaald  bij Sander.

Ondanks al deze inspanningen kon de winnende treffer van Meddo niet worden voorkomen. Uiteindelijk werd er zo’n 10 minuten voor tijd nog een bal vanaf rechts voorgegeven en bekeken binnen geschoten. 2-1. Zo leerde KSV weer eens wat verliezen is.

“Ik had het gevoel dat er meer in had gezeten. De volgende keer moeten we minder in paniek raken en op ons eigen spel blijven vertrouwen in plaats van alles maar blind over de verdediging heen proberen te leggen vanaf achterin. Ze hebben hier trouwens wel een mooie zwerfkei” sprak Thijs Kolkman, “Vergeet je trouwens niet op te geven voor het pokertoernooi van 29 april bij Overkamp”

De komende week heeft KSV 4 de tijd om de wonden te likken om dan pas 2 weken na Pasen te herrijzen tijdens de hoogmis van het Barryïsme. Ondanks de psychologisch gestopte penalty wordt Bram dan gepasseerd en neemt de Grote Leider zelf plaats onder de lat. Alles wat het Barryïsme aanhangt wordt verwacht langs de zijlijn. 23 april, 10:30 uur, Sportpark Dèl Akker.