KSV 4 morst kostbare punten in Eibergen

Vanmorgen verloor KSV 4 een belangrijke wedstrijd uit tegen FC Eibergen. Met een 1-0 nederlaag ging het vierde roemloos ten onder op het Eibergse hoofdveld.

Vorige week werd door sommigen al rijkhalzend uitgekeken naar Eibergen-uit. Niet vanwege de accomodatie of de tegenstander, maar vooral vanwege de Eibergse dameselftallen. Voor hoofdcoach Barry Ikink was het, ondanks het vroege verzameltijdsstip van 8:00 uur, dan ook geen probleem om een complete selectie op papier te krijgen. Op eigen verzoek was zelfs KSV4-oudgediende en fijnproever Stef Overkamp opgetrommeld om zich weer eens ouderwets van zijn beste kant te laten zien.

Tot ieders verbazing zat iedereen om 8 uur strak aan tafel in kantine. Normaliter zouden de manschappen aan de koffie zitten, ware het niet dat ook het koffiezetapparaat niet berekend was op een voltallige selectie die op dit tijdsstip al acte de presence gaf. Na enig oponthoud werden uiteindelijk de familieruimteschepen aangeslingerd en kon er koers worden gezet richting Eibergen.

Teleurstelling voor Stef Overkamp

Onderweg werd al opgezocht wat de andere elftallen van FC Eibergen op het programma hadden staan, met name de elftallen waar ‘VR’ voor stond. De teleurstelling was groot bij Stef toen bleek dat de dameselftallen allemaal uit speelden deze zondag. In de catacomben gaat het gerucht rond dat Rob Huisman ook was benaderd voor deze ontmoeting met Eibergen en haar dames, maar dat Rob wel zijn research had gedaan en daarom verstek liet gaan.

Ook zonder Rob wist Barry weer een mooie opstelling uit de hoge hoed te toveren. Ondanks het feit dat FC Eibergen 5 nog geen punt had gepakt deze jaargang, koos de leider voor een defensieve 4-4-2 opstelling. Het Barryisme kent dogma’s en één daarvan is blijkbaar dat er met slechts 2 aanvallers wordt gestart.

Of het aan de defensieve strategie van Barry of aan het afgrijselijke aanvangstijdstip van kwart over 9 lag is nog onduidelijk, maar de neutrale toeschouwer werd in de eerste helft bepaald niet verwend. Van beide kanten was het spel onrustig en flets.

Barry had gehoopt dat Frank Dijk, voormalig KSV 1, het een en ander kon forceren vanaf de linker flank. Al bij binnenkomst in de kantine bleek echter dat Frank niet in grootse vorm verkeerde. Frank was op reis geweest naar Australië en al snel bleek dat hij daar meer aan een kelderklassefiguur had gewerkt dan aan zijn conditie. Wat een fonkelend debuut kon worden op het hoofdveld van Eibergen eindigde na een half uur spelen met een kuitblessure. Casper Lageschaar, vers ingevlogen vanuit de melkstal, verving de debutant.

Met de brilstand nog op het scorebord werd gerust.

Herzieningen van Barry’s masterplan

Volledig volgens het principes van het Barryisme werd in de rust orde op zaken gesteld door Barry, maar ook vooral door inval-aanvoerder en technisch brein Wouter Lamers. De opstelling werd omgegooid naar een 4-4-3 opstelling, met kapstok spits Sjoerd Ottink in de punt van de aanval. Dit bleek een goede zet. In de tweede helft drong KSV duidelijk meer aan en wist het veel gevaar te stichten voorin. Tot een doelpunt kwam het niet. Barry weet dit achteraf aan het ontbreken van vedette Stan Gunnewick en aan het uitlenen van Thijs Kolkman en Nick Volwater.

Ook deze zondag ging de eeuwenoude voetbalwet weer op die luidt: “als je hem zelf niet maakt, krijg je hem vanzelf wel tegen”. Dit gebeurde dan ook met amper een kwartier op de klok toe een vrije trap voor FC Eibergen vanaf 50 meter in één keer op doel werd geschoten. Luuk Molenveld, die de geblesseerde Bram verving op doel, ging hierbij niet vrijuit en via de lat en de handen van Luuk opende Eibergen de score.

KSV liet het hier niet bij zitten. Een nederlaag zou niet terecht zijn gezien het spelbeeld in de tweede helft. Yoeri klein Avinck besloot dat het tijd was voor een alles-of-niets offensief. Zelf stormde hij naar voren en ook vroeg hij de gewisselde Stef Overkamp om weer binnen de lijnen te komen. Barry, profeet en beschermheilige van het Barryisme zag heil in dit idee en stemde toe met een invalbeurt van Stef. Met de komst van Yoeri en Stef werd nog meer gevaar gecreëerd. Onder andere Demi Gierkink en Danny Wiegerinck wisten nog gevaarlijk voor de Eibergse doelman te komen, maar tevergeefs. Met een 1-0 nederlaag stapte KSV van het veld af waarmee het na 4 gespeelde wedstrijden onderaan staat in de zevende klasse met één schamel puntje.

Einde van het tijdperk Hennie Wesselink?

Na de wedstrijd werden vooral vraagtekens gezet bij de trainingen van Hennie Wesselink. “Ik heb al getraind op passen, op afwerken, deze week gaan we conditie trainen. Als dat niet werkt, dan weet ik het ook niet meer” zou Hennie hebben gesproken op de training afgelopen dinsdag. De commentatoren zijn benieuwd wat Hennie komende dinsdag op het programma zet. Hennie zal in ieder geval met een goed plan moeten komen voor alle elftallen. Deze zondag werd namelijk door alle lagere elftallen verloren en viel er niet één doelpuntje te vieren.

Hennie heeft in ieder geval nog twee weken de tijd om het lek boven te krijgen. Volgend weekend is KSV 4 namelijk vrij. De week daarop wacht een thuiswedstrijd tegen HMC’17. Dit is ook een laagvlieger, de supporters en aanhangers van het Barryisme eisen dan ook een overwinning.