KSV 4 wint op het hoofdveld van Varsseveld

Zondagmiddag won KSV 4 met 4-2 van Varsseveld 8. Nick Volwater was met 3 treffers de grote man aan Vragenderse zijde.

Varsseveld 8 is geen onbekende voor het vierde. Vorig jaar waren er 2 succesvolle ontmoetingen met deze ploeg en ook werd er dit seizoen al eens van gewonnen in de thuiswedstrijd. Desondanks wist KSV 4 ook dat het een sterke ploeg was met enkele technisch begaafde spelers. Daarbij stonden ze niet voor niets 11 punten boven het vierde. Dit was vooraf dus zeker geen gewonnen wedstrijd. Daarbij miste KSV onder andere Luuk Molenveld, die geblesseerd was aan het hoofd na een verkeersongeval na een feestje van Wouter Lamers, die overigens ook afwezig was. Daarom was veteraan Chris Hartjes opgetrommeld als invalkracht en had Grote Leider Barry Ikink zelf ook zijn voetbaltas meegenomen.

De jongens van Varsseveld 8 mochten wegens de komst van de sterren van het vierde op het hoofdveld aantreden. Er stond dan ook veel volk langs de lijn. Ook om een keer een Barryïstische hoogmis bij te kunnen wonen. De hoogmis begon deze ochtend voortvarend. KSV begon sterk aan de wedstrijd en al in de tweede minuut had Stan Gunnewick de achterlijn gehaald en gaf hij voor op Nick Volwater die dankbaar binnenkopte, 0-1.

Zo kon KSV vrij snel steunen op een voorsprong, wat altijd makkelijker voetbalt. Er werd dan ook naar hartenlust rondgespeeld. Ook Varsseveld was lekker aan het rondspelen en zo werd er in de eerste helft een aantrekkelijke wedstrijd op de mat gelegd. KSV hanteerde vooral het bekende recept van zoeken naar mogelijkheden voor een goede bal diep. Dat lukte uiteindelijk toen Stan Gunnewick weer eens goed diep werd gestuurd en oog in oog met de keeper deed waar hij goed in is: scoren. 0-2.

Varsseveld was echter nog lang niet verslagen. Het loerde op een aansluitingstreffer en deze viel uiteindelijk na een klein half uur via een knal van afstand. KSV kon alleen toekijken hoe de bal via de lat op de grond stuiterde, nog een keer de lat raakte en toen binnenviel. 1-2.

Gelukkig voor KSV was de thuisploeg ook vaak slordig. Zo wist Nick Volwater alert te reageren toen een bal terug op de verdediging te kort bleek. Nick onderschepte de bal en krulde hem fantastisch achter de keeper. Zo kon er gerust worden bij een stand van 1-3.

KSV was duidelijk tevreden met het getoonde spel. Het voornemen was om de wedstrijd rustig uit te spelen. Het was al een warme dag en het aanvangstijdstip van half 1 hielp niet bepaald mee. Het devies was dus achterover hangen en Varsseveld zich stuk laten lopen. Zo kregen de gastheren wat meer ruimte, maar tot grote kansen leidde dit niet. Het werd pas echt spannend toen invalveteraan Chris Hartjes uit balans raakte en daarbij een tegenstander zou hebben nagetrapt. De aanvoerder van Varsseveld liep zowat paars aan en uiteindelijk ging de scheidsrechter mee in het beklag en stuurde Chris voor 10 minuten het veld af met een gele kaart.

In ondertal besloot KSV helemaal de bus te parkeren. Vaak stonden er 9 man achter de bal, met alleen Stan Gunnewick die nog in de middencirkel stond te wachten op een diepe bal vanuit de tegenaanval. KSV overleefde deze ondertalsituatie met gemak. Varsseveld probeerde het een paar keer van afstand, maar deze waren vooral voer voor het vangnet. Uiteindelijk viel de Anschlusstreffer met wat hulp van Vragenderse zijde. Een ogenschijnlijk gemakkelijk te vangen voorzet bleek iets te heet voor dronken doelman Bram Ribbers die aan het grabbelen sloeg totdat de bal uiteindelijk in zijn eigen doel belandde. Dit tot hilariteit van de heren op het terras van Varsseveld die de wedstrijd al de hele tijd zaten te volgen tijdens hun derde helft. Na deze blunder is het maar de vraag of Bram dit seizoen nog onder de lat plaats mag nemen of dat Barry het vertrouwen in de stuntelende goalieman opzegt en zelf plaats gaat nemen tussen de palen.

Zo was met nog 20 minuten te gaan de marge nog maar één doelpunt en was het weer elf tegen elf. KSV koesterde de voorsprong en hield vooral de boel achterin potdicht. Er werd gedisciplineerd verdedigd waardoor de Varssevelders vooral aan het zwemmen waren tussen de linies, wetende dat een scherpe tegenaanval van Vragenderse zijde dodelijk kon zijn.

Uiteindelijk was het niet een tegenaanval, maar een vrije trap waarmee de beslissing viel. Chris Hartjes gaf scherp voor en Nick Volwater kwam attent inlopen om zijn hattrick met het hoofd te voltooien. 4-2.

De 2-4 van Nick Volwater

Met nog 10 minuten te gaan was het verzet gebroken en kon de wedstrijd rustig uitgevoetbald worden. Zo heeft KSV voor het eerst deze jaargang tweemaal gewonnen van een tegenstander. Veel heeft KSV er niet aan. De mannen van Barry Ikink stonden op plek 7 en konden Varsseveld 8 al niet meer inhalen. Zo wordt dus alleen de koppositie in het rechterrijtje verstevigd. Dit jaar speelt KSV 4 nog 2 wedstrijden. Om te beginnen wordt er woensdagavond om half 8 afgetrapt thuis tegen VIOS 7 en daarna mag het vierde komende zondag nog thuis aantreden tegen Trias 6. Deze wedstrijden zullen voor de stand in de competitie weinig uitmaken, maar wel zal het de laatste kans zijn om afzwaaiende Grote Leider Barry Ikink trots te maken.