KSV boekt spectaculaire overwinning

KSV won vandaag met 2-4 in Enschede van FC Aramea en pakt wederom 3 punten. De ploeg staat nu op een knappe vijfde plek op de ranglijst.

Vandaag moest KSV aantreden tegen FC Aramea uit Enschede. Zij hebben 10 punten uit 8 gespeelde wedstrijden en KSV heeft 13 punten uit 9 gespeelde wedstrijden. Kortom een belangrijk duel om een goede middenmoot positie te bemachtigen. Van Aramea is bekend dat zij het tikkie takkie voetbal uitstekend beheersen en daarnaast beschikken over een ijzersterke robuuste spits.

KSV begon te afwachtend aan deze wedstrijd en liet Aramea teveel de bal rond gaan en al in de 3e minuut was er een beste kans voor Aramea. Maar KSV was amper hiervan bekomen of in de 4e minuut was het wel raak voor Aramea waarbij een van de voorwaartsen vrij mocht aanleggen en de bal hoog in het doel schoot achter Wesley Keegstra 1-0. Hierna was KSV wakker geschud en kreeg geleidelijk aan meer vat op het technische spel van de tegenstander. Vanuit een gesloten defensie werd meer druk naar voren gezet en dit resulteerde in de gelijkmaker in de 13e minuut. Een perfect uitgevoerde  counter werd door de snelle Stan Gunnewick die de achterlijn haalde op maat voor het doel geschoten en het was Frank Harmelink die de bal onberispelijk laag in het doel schoot 1-1. Even later moest hij zich laten vervangen met een hamstringblessure en kwam Tom Ribbers in het veld. Hierna golfde het spel heen en weer en was het met name Aramea, die met technische hoogstandjes een doelpunt probeerde te forceren. De verdediging van KSV stond nu echter goed en door de straffe dekking wist Aramea maar geen doelrijpe kans meer te creëren. KSV daarentegen begon steeds beter te voetballen. Het was in de 38e minuut Stan Gunnewick die na een lange rush de achterlijn haalde en vanuit een schier onmogelijke positie toch nog de keeper van Aramea wist te verschalken met een fraai doelpunt in de verre hoek 1-2. Met deze stand ging men rusten op sportpark Wesselerbrink Zuid.

Na de thee verscheen er een getergd Aramea in het veld en KSV werd vanaf minuut 1 ver teruggedrukt eigen strafschopgebied. Het duurde dan ook niet lang of weldra kregen zij 2 dotten van kansen die gelukkig gemist werden. De druk hield maar aan en KSV kwam voetballend niet onder de druk vandaan, leed vaak slordig balverlies en in de 55e minuut werd dit afgestraft met de gelijkmaker na een scrimmage voor het doel van KSV 2-2. Ook hierna waren de betere kansen voor Aramea maar het was gelukkig KSV die zich weer hervond  en steeds feller de duels aanging. De druk naar voren werd weer opgevoerd en de wedstrijd kwam weer meer in evenwicht. In de 75e minuut ging de keeper van Aramea in de fout en pakte een terugspeelbal met de hand op. Dus een vrije trap voor KSV in het 16 meter gebied en die werd door Tim Minkhorst keihard hoog in het doel geschoten 2-3. Hierna zocht Aramea vergeefs nog nadrukkelijker de aanval en kreeg KSV een paar beste mogelijkheden om de score verder uit te bouwen. Maar zowel Twan Jurjus als  Stan Gunnewick wisten oog in oog met de keeper van Aramea niet te scoren. Nadat al eerder Wout Oonk was ingevallen voor de moe gestreden Rick Tanck kwam in de laatste 10 minuten Erwin van de Wolfshaar in het veld voor de moe gestreden Stan Gunnewick. Hij gooide in de 85e minuut de wedstrijd definitief in het slot met een fraaie treffer 2-4. Vanaf het middenveld wist hij na een lange solo 2 verdedigers in de luren te leggen en de keeper te verschalken met een bekeken schuiver in de verre hoek. Aramea was aangeslagen en KSV had in de laatste paar minuten zowaar de score nog verder kunnen uitbouwen maar dan was het wel een zeer geflatteerde uitslag geweest. Na het laatste fluitsignaal was er een groot applaus voor de jongens van de meegereisde supporters.

Komende zondag 16 december a.s. is er de laatste wedstrijd voor de winterstop. We spelen dan thuis tegen de kersverse koploper UDI uit Enschede. Wellicht zit er nog een stunt in en dat wil je toch niet missen. Kom dus allen en moedig onze jongens aan.

Door: Jan Harmelink