KSV/Erix JO13 ten onder tegen Varsseveld

KSV/Erix JO13 verloor vandaag met 0-2 tegen Varsseveld JO13-2. De gasten, die voor aanvang van het duel op een één na laatste plaats stonden, waren feller en voetballend beter dan de thuisploeg, die een offday had.

KSV/Erix JO13-1 draait na de winterstop lekker mee in de derde klasse, nadat het voor de winterstop tweede eindigde in de vierde klasse. Vanavond was Varsseveld JO13-2 te gast in Lievelde, dat voor aanvang van dit duel met vijf punten op de tiende en één na laatste plek stond.

KSV/Erix JO13-1 verzamelde al tien punten en staat op de achtste plek. Voor aanvang van het duel wees leider John Wolterinck de jongens erop Varsseveld niet te onderschatten omdat alle teams in deze klasse aan elkaar gewaagd zijn. Ook wees John de jongens erop om scherp te beginnen en duels fel aan te gaan. Dat lukt echter niet. Vanaf de aftrap was Varsseveld de betere ploeg en won het de meeste duels. KSV/Erix JO13-1 beperkte zich tot counteren. Halverwege de eerste helft kwam Varsseveld verdiend op 0-1 nadat hun speler alerter was bij een corner.

Na rust begon de thuisploeg aardig aan het duel. Spits Bink Beusink en rechtsbuiten Jorn Raben kregen na twee mooie aanvallen beide de kans om de 1-1 binnen te schieten. Helaas lukte dat niet. Ongeveer 10 minuten voor tijd maakte Varsseveld de 0-2. Daarmee was de wedstrijd beslist.

KSV/Erix JO13-1 boekte na de winterstop drie mooie overwinningen op FC Winterswijk JO13-3, Grol JO13-3 en FC Winterswijk JO13-2G. Vandaag liep het echter niet lekker bij de thuisploeg, die een offday had. Daarnaast speelde Varsseveld vandaag erg goed. Aanstaande zaterdag 26 mei speelt KSV/Erix JO13-1 om 10.00 uur thuis in Lievelde tegen de nummer vijf AZSV JO13-3, dat al vijftien punten verzamelde. Dit is tevens de laatste wedstrijd van het seizoen. KSV/Erix JO13-1 gaat er dan alles aan doen om het seizoen met een overwinning af te sluiten zodat de jongens en meiden uit Lievelde met een extra goed gevoel kermis kunnen vieren.