KSV/Erix JO19-2 boekt eerste competititezege

Zaterdagmiddag 9 november stond er een kelderkraker op het programma. KSV/Erix JO19-2 mocht namelijk aantreden tegen mede-concurrent Trias.

KSV/Erix was matig begonnen aan het seizoen. Na vijf wedstrijden had de formatie van Ruben klein Gebbinck, Twan Spexgoor en Yoeri klein Avinck maar één schamel puntje verzameld. Daarom hadden de drie coaches, mede door druk van bovenaf, gekozen voor een nieuwe tactiek: spelen op ‘de nul.’ Dit resulteerde vorige week direct in het eerste puntje van het seizoen, een doelpuntloos gelijkspel tegen Neede. Vandaag moesten de eerste drie punten worden behaald.

De avond ervoor was er carnaval, en dat was bij een aantal duidelijk te zien. Ondanks dat begon KSV/Erix zeer scherp en gedisciplineerd aan de wedstrijd. Dit resulteerde in een terechte 1-0. Na een vlot lopende aanval belandde de bal bij Nick, die met veel gevoel de 1-0 binnenschoot. Hierna controleerde KSV/Erix de eerste helft, maar zonder grote kansen.

Na rust kwam enfant terrible Ivar Betting binnen de lijnen. Ivar wordt door zijn trainers vaak vergeleken met Roy Makaay: ‘Das Phantom’. Hij komt amper in het spel voor, maar heeft vaak een halve kans nodig voor een doelpunt, zo ook vandaag. Na een klein uur spelen kwam de bal pardoes voor de benen van ‘Das Phantom’: hij twijfelde niet en scoorde vanuit de draai de verdiende 2-0. Het publiek was in extase, worden vandaag dan eindelijk de eerste 3 punten gehaald?!

Het antwoord was ja, want na de 2-0 was er nog maar één ploeg wie aan het voetballen was. Het balletje ging van voet naar voet en Trias wist bij tijden niet of ze tegen Barcelona aan het voetballen waren of de JO19-2 van KSV/Erix. Een kwartier voor tijd werd het duel helemaal op slot gegooid, na een vlot lopende counter maakte Brandon vakkundig de 3-0, waarna KSV/Erix de wedstrijd professioneel uitspeelde. De eerste drie punten van het seizoen waren een feit. De opluchting was duidelijk voelbaar op sportpark De Bult.

Twan, die door afwezigheid van Ruben samen met Yoeri de honneurs waar nam, was zeer content. ‘De spelers deden exact hoe wij het voor ogen hadden, de linies stonden compact op elkaar en we waren aan de bal erg goed. Ook wonnen we veel duels en gaven we niks weg, het leek wel op een beetje op Atletico Madrid’.

Yoeri sloot zich daar bij aan: ‘Voetbal begint vanuit achteruit, als het achterin goed staat, dan kun je vanuit daar veel fijner voetballen’. Ook was hij trots op de inzet van de jongens. ‘Vandaag hebben we laten zien dat we als het moet, een vechtmachine kunnen zijn. Ik hoop dat we dit wekelijks te zijn krijgen’. Toch bleef hij kritisch op zijn pupillen: ‘Wanneer je de tegenstander op z’n rug hebt liggen, dan moet je doorgaan met doelpunten maken, vernederen!’ Dit is een puntje voor de komende wedstrijden.

Daarnaast gaven Twan en Yoeri ook de complimenten aan leidsman Luuk Molenveld, die er een mannelijke wedstrijd van maakte en alles goed onder controle had.

Aankomend weekend mogen wij aantreden uit tegen FC Eibergen, de koploper in de competitie. Daarom kunnen we jullie steun goed gebruiken, komt allen en support your local!