KSV JO10 speelt gelijk tegen Lochuizen JO10 in spectaculair duel

Afgelopen zaterdag 5 oktober staat de thuiswedstrijd tegen Lochuizen op het programma. KSV voetbalt de laatste weken prima, maar dit heeft nog niet tot de eerste punten geleid. Vorige week werd een 0-2 voorsprong nog weg gegeven tegen het buurdorp aan het spoor.

Des te meer om vandaag tegen Lochuizen beter voor de dag te komen en de eerste punten te verzilveren. In de kleedkamer werd de opstelling besproken en de warming-up werd gedaan onder leiding van Sem.

Lochuizen mocht beginnen aan de eerste helft. Het werd vrij snel duidelijk dat het verschil tussen beide teams nihil was en het spel golfde op en neer. Het was toch KSV dat op voorsprong kwam. Een goede aanval werd netjes afgerond door Yolin. Helaas kwam vader Christiaan net te laat om dit met eigen ogen te zien.

KSV bleef druk houden op de tegenstander, maar kon de 1-1 niet voorkomen door snel combinatie spel van Lochuizen. Het was KSV dat de gevaarlijke ploeg bleef. Net voor rust was het Lotte dat met een bekeken schot de 2-1 noteerde. Met deze stand werd er ook gefloten voor de rust.
In de rust werd er op gehamerd dat dit potje 2 helften heeft om een herhaling van vorige week te voorkomen. Zo gezegd, zo gedaan. Maar niets bleek minder waar.

Het was Lochuizen dat het het tempo bepaalde en KSV kon alleen maar achter de bal aan lopen. Het duurde dan ook niet lang of Lochuizen had de 2-1 achterstand omgebogen tot een 2-3 voorsprong. KSV probeerde van alles, maar Lochuizen hield goed stand.

Het was toch KSV dat de 3-3 wist te maken. Jurre bekroonde een mooie aanval tot een doelpunt onder toeziend ook van zijn vader, moeder, opa, oma & nichtje. Niet veel later werd er gefloten en was het einde wedstrijd.

De penalty’s werden ook door de leiders genomen (een ding dat ze bij Lochuizen doen) maar beide leiders wisten niet te scoren. KSV kan vandaag dus haar eerste punt vieren. Op naar de volgende punten.