KSV ten onder tegen FC Bergh

KSV 1 verloor vandaag met 1-3 van FC Bergh. KSV keek al vroeg tegen een 0-2 achterstand aan. Tim Minkhorst bracht kort voor rust de spanning terug, maar verder dan dat kwam de ploeg niet.

KSV 1, dat verrassend sterk aan de competitie was begonnen, speelde zondag thuis tegen de kersverse fusieclub FC Bergh uit ‘s-Heerenberg. Voor aanvang van het duel stond KSV met acht punten uit vijf duels op een keurige zesde plek. De tegenstander uit ‘s-Heerenberg had vier punten.
KSV begon het duel dramatisch. De thuisploeg keek al binnen een minuut tegen een 0-1 achterstand aan. Na een slechte balaanname op het middenveld verloor de ploeg de bal en kon de tegenstander doorlopen en stifte de bal over de uitkomende doelman Wesley Keegstra.
FC Bergh was in de openingsfase de betere ploeg en had veruit het meeste balbezit. Na 13 minuten scoorden de gasten de 0-2. KSV verloor op het middenveld een kopduel. De aanvaller van FC Bergh liep door en schoot op de paal. De linksbuiten van de uitploeg schoot de rebound binnen.

KSV kwam vandaag moeizaam tot voetballen. Het ontbrak de thuisploeg aan rust. De ploeg was de bal steeds veel te snel kwijt.

Centrale middenvelder Tim Minkhorst bracht in de 37e minuut de spanning terug. Stefan Tanck gooide de bal op Rick Tanck. Rick draaide goed weg bij zijn tegenstander en speelde de bal door de lucht op Tim. Tim controleerde de hoge voorzet en schoot deze met zijn rechterbeen onberispelijk tegen de touwen. De eerste goede aanval van KSV was het gelijk raak.

KSV kwam wat beter in de wedstrijd. In de 40e minuut zette Stan Gunnewick vanaf links de bal laag voor op Rick Tanck. Rick werd van achteren getorpedeerd. Iedereen dacht dat de scheidsrechter zou fluiten voor een penalty. De warrig fluitende leidsman wuifde het weg en kende KSV een hoekschop toe. Maar deze hoekschop leidde niet tot doelgevaar.
Na rust pakte FC Bergh wederom het initiatief. KSV werkte hard en was af en toe in de counter gevaarlijk. In de 57e minuut verving Jesse Gunnewick de aan de knie geblesseerde Tim Minkhorst.

KSV probeerde het wel en streed voor iedere meter. De thuisploeg kwam moeizaam tot creëren van kansen. In de 77e minuut draaide Stan Gunnewick goed weg bij zijn tegenstander en schoot de bal laag in. Zijn inzet was te zacht een daardoor een makkelijke prooi voor de doelman van FC Bergh. In dezelfde minuut schoot middenvelder Leon Lageschaar de bal naast na een mooie aanval.

Kort daarna stond het opeens 1-3. KSV doelman Wesley Keegstra – die wederom uitstekend keepte – maakte zijn enige foutje van de middag. Hij liet de bal ongelukkig uit zijn handen glippen. Een speler van FC Bergh kopte de bal naar een teamgenoot die in buitenspelpositie de 1-3 binnenschoot. De grensrechter vlagde voor buitenspel, maar de zeer matig fluitende scheidsrechter keurde het doelpunt goed, ondanks felle protesten van KSV.

In de 83e minuut viel Ruben Klein Gebbinck in voor Tom Ribbers. Ruben maakte hiermee zijn debuut in KSV 1. Hij werd centrumspits. KSV ging achterin één op één spelen voor een slotoffensief.
Kort daarna zorgde Jouke Elshof bijna voor de 2-3. Hij kopt op doel na een hoekschop. Zijn kopbal miste kracht waardoor de doelman de bal makkelijk kon vangen. Kort daarna kreeg KSV weer een corner. De bal belandde bij de tweede paal bij aanvaller Stan Gunnewick. Hij schoot te gehaast en verputste daarmee deze mogelijkheid.

Kort voor tijd schopte een speler van FC Bergh middenvelder Stefan Tanck neer. Stefan raakte daardoor zwaar geblesseerd en moest met heel veel pijn met een brancard van het veld. Waar iedereen dacht aan een rode kaart wuifde de scheidsrechter ook dit weer weg. Hij liet de zware overtreding onbestraft.

KSV 1 verloor vandaag met 1-3. Al met al was de overwinning voor de gasten uit ’s-Heerenberg terecht. De ploeg was voetballend beter. KSV creëerde te weinig doelgevaar en was te onrustig aan de bal.  Aankomende zondag speelt KSV 1 om 14.00 uur uit in Meddo. Het ziet er niet naar uit dat Tim Minkhorst en Stefan Tanck dan mee kunnen spelen. Hopelijk is middenvelder Walter Overkamp op tijd hersteld voor dat belangrijke duel.