KSV verliest in eigen huis van FC Eibergen

Deze week trad de ploeg van trainer Wim te Nijenhuis aan tegen FC Eibergen. Voorafgaand was er een minuut stilte in verband met een oud-voorzitter van FC Eibergen.

De eerste helft was veelal rommelig, beide ploegen hadden moeite om de bal lang in de ploeg te houden. Al kwam dit ook door de harde wind. Na ongeveer een half uur moest KSV-doelman Pascal Wolterink handelend optreden bij een schot in de korte hoek. Ook belandde een schot van de gasten op de lat. KSV creëerde geen kansen en hanteerde veelal de lange bal. Met de brilstand zochten beide ploegen de kleedkamer op.

Na rust werd het spel aan beide kanten beter en creëerden beide teams ook enkele kansen. Na ongeveer 70  minuten kwam Eibergen op voorsprong. Een onterecht gegeven vrije trap werd vanaf randje zestien laag ingeschoten. Daarna zette KSV aan om de gelijkmaker te maken en die kwam er al snel. Een hoekschop vanaf rechts van Robert Stevens werd knap ingekopt door Teun Lageschaar. Maar lang kon KSV niet genieten van de gelijkmaker. Want direct na de aftrap gingen de gasten richting het KSV doel. De aanvaller van Eibergen schoot op goal; Jorrit Spexgoor blokte de bal maar deze verdween met een boog in het doel, 1-2.

KSV gaf zich niet zomaar gewonnen en zette nogmaals aan maar er kwam geen doelpunt. Aan de andere kant haalde Jorrit Spexgoor een aanvaller onderuit in het strafschopgebied en de scheidsrechter wees naar de stip. De nemer van de penalty raakte de bal vervolgens helemaal verkeerd en deze belandde een paar meter naast het doel. Kort daarna kreeg Eibergen een vrije trap net buiten de zestien. De speler schoot de vrije trap in een keer in het doel maar de scheidsrechter keurde het doelpunt af omdat een indirecte vrije trap was. In een slotoffensief zocht KSV nogmaals de aanval en via een voorzet vanaf de rechterkant kopte invaller Tom Ribbers op de paal. Net voor tijd gooide Eibergen de wedstrijd in het slot. Een aanvaller kwam oog in oog te staan met Pascal Wolterink maar faalde niet. Pascal raakte de bal nog wel maar deze belande toch in het doel. Na ruim 90 minuten floot de scheidsrechter voor het einde en is de eindstand 1-3.

KSV verliest dus opnieuw en het gat met de subtop wordt steeds maar groter. Volgende week speelt KSV een lastige uitwedstrijd tegen trotse koploper Reünie in Borculo. Wellicht kan de ploeg voor een verassing zorgen. Pupil van de week was deze wedstrijd Jurre Vrijdag.

Door: Barry Ikink