UPDATE: KSV verliest laatste competitiewedstrijd (inclusief samenvatting)

KSV werkte zondag 27 mei haar laatste competitiewedstrijd van het seizoen af bij VIOS in Beltrum. Op een warm en zonnig sportpark ‘De Sonders’ verloor KSV met 4-1.

KSV, dat al veroordeeld was tot nacompetitie, begon de wedstrijd zonder Jorrit Spexgoor, Robert Stevens en Tim Minkhorst. Toch was er voor KSV nog wat te halen in Beltrum. Mocht KSV de een na laatste plaats aan concurrent SVBV laten, betekende dat dat KSV de nacompetitie op eigen veld speelde. Echter door het verlies in Beltrum en de winst van concurrent SVBV op VV Mariënveld speelt KSV een uitwedstrijd op 10 juni. KSV eindigt het seizoen op de 13e plek. Voor tegenstander VIOS was het ook een belangrijke wedstrijd. Bij winst voor de thuisploeg waren ze zeker van de winst van derde periode.

Al na 3 minuten spelen komt de thuisploeg op een 1-0 voorsprong. Een prima aanval werd afgemaakt en zo stond het al erg gauw 1-0. KSV kwam er weinig aan te pas en het was vooral de thuisploeg dat een paar kansen creëerde. Zo belandde in de 9e minuut een schot maar net naast de goal, dat tot corner verwerkt werd. Na 25 minuten kon VIOS de voorsprong wederom uitbreiden, een slap schot werd verkeerd ingeschat door de keeper en belandde per abuis voor de voeten van de tegenstander. Gelukkig belandde de bal op de paal en kon deze alsnog worden weggewerkt.

Kort hierna moest KSV twee maal noodgedwongen wisselen. Eerst raakte Frank Harmelink licht geblesseerd. Tom Ribbers kwam voor hem in het veld. Nog geen 3 minuten later moest trainer Wim te Nijenhuis wederom een wissel toepassen. Rick Tanck blesseerde zijn enkel tijdens een schot en kon niet verder spelen. Stijn Ubbink was zijn vervanger.

Kort voor rust viel dan toch de gelijkmaker voor KSV. Erwin van de Wolfshaar scoorde zijn 200e competitie doelpunt in zijn carrière. Frank Dijk bediende Erwin goed, waardoor Erwin goed aan kon nemen en op goal kon schieten. Hierna floot de scheidsrechter voor rust. Met een 1-1 stand zochten beide teams de kleedkamer op.

Na rust ging de thuisploeg op zoek naar de voorsprong. Kort na rust redde doelman Pascal Wolterink knap na een harde vrije trap. Na 57 minuten kwam VIOS op een 2-1 voorsprong. Na geklungel op de helft van KSV profiteert VIOS hiervan.

5 minuten later kan KSV wederom op gelijke hoogte komen. Walter Overkamp zette een vrije trap goed op richting Erwin van de Wolfshaar, Erwin kan in 1 keer op goal koppen maar helaas gaat de bal net naast via de handen van de keeper.

Niet heel veel later beslist VIOS de wedstrijd en staat het 3-1 voor de thuisploeg. Na 80 minuten bracht Wim de derde wissel in. Stan Hillen komt het veld in voor Frank Dijk. VIOS blijft proberen om de voorsprong uit te breiden. 5 minuten voor het einde van de wedstrijd is daar nog de 4-1. Dit is tevens de eindstand.

KSV kan zich op gaan maken voor de nacompetitie. Op zondag 10 juni ( kermis zondag ) staat de eerste nacompetitie wedstrijd op het programma. KSV speelt een uitwedstrijd tegen VV Etten. Dit betreft een knock-out wedstrijd. Bij winst moet KSV een tweede wedstrijd voetballen op 17 juni, bij verlies is het over en uit en degradeert KSV naar de vijfde klasse.

Door: Maarten Wieggers

Samenvatting door VIOS Beltrum: