KSV wint met 1-2 in Etten

KSV 1 won afgelopen zondag met 1-2 in Etten door doelpunten van Erwin van de Wolfshaar en Tim Lageschaar. KSV verstevigde dankzij deze overwinning haar positie in de middenmoot en staat met 21 punten op een keurige zevende plek.

Vandaag stond alweer de tweede wedstrijd na de winterstop op het programma.

Na de remise vorige week bij MEC waren de 3 punten in de uitwedstrijd tegen Etten gewenst.

KSV begon goed aan de wedstrijd. Dat resulteerde al na 2 minuten in een 0-1 voorsprong voor KSV. Erwin van de Wolfshaar scoorde voor KSV na een mooie voorzet van Walter Overkamp. 10 minuten later was het weer KSV dat gevaarlijk was, echter werd de inzet van Stefan Tanck gekeerd door de keeper.

Het eerste gevaar van het thuisteam kwam pas na een minuut of 20, een hard schot werd naast de goal van KSV geschoten.

Al na 25 minuten moest trainer Marco Engelberts zijn eerste wissel toepassen. Erwin van de Wolfshaar moest het veld verlaten met hamstring klachten. Stan Gunnewick was zijn vervanger.

Na een half uur spelen, staat het plots 1-1. Een schot op goal namens Etten wordt nog aangetikt door een speler die in buitenspelpositie net voor de lijn achter keeper Wesley Keegstra staat. Maar desondanks wordt de goal goedgekeurd, 1-1.

In deze fase van de wedstrijd zit Etten beter in de wedstrijd. Aan KSV-zijde wordt het wat rommelig. Na de 1-1 weten beide teams het net niet meer te vinden. Na drie kwartier fluit de leidsman voor de rust.

Na rust is het wederom KSV met het eerste gevaar. Dit resulteert gelijk weer in een voorsprong voor KSV. Tim Lageschaar is de doelpuntmaker. Hij blijft na een mooie bal over de verdediging koel en weet het net te vinden.

Na een uur spelen moet KSV wederom gedwongen wisselen. Ditmaal is het Teun Lageschaar die met wat klachten het veld verlaat, Tom Ribbers vervangt hem.

In de 69e minuut kan KSV een hele grote stap richting een overwinning zetten, maar de kans op de 1-3 wordt over de goal van Etten geschoten.

De laatste vijf minuten van de wedstrijd zijn vijf minuten met een aantal grote kansen. Eerst is het Etten die met een gevaarlijke corner de 2-2 kan maken, maar de bal valt niet in de goal. Daarna is het aan KSV die tot tweemaal de wedstrijd in het slot kan gooien, maar twee keer over is het de keeper van Etten die het tot de laatste seconde van de wedstrijd spannend houdt. Hierna fluit de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd. Dat betekent dat de drie punten mee naar Vragender gaan. Hiermee staat KSV met 21 punten op een nette zevende plaats. Iets waarmee KSV heel erg tevreden mee mag zijn. Aanstaande zondag 2 februari speelt KSV 1 om 14.00 uur uit in Terborg.