Megacrisis bij KSV 4 na debacle in Winterswijk

Sinds afgelopen zondag heerst er een megacrisis bij KSV 4 na de 7-0! nederlaag tegen FC Trias 5. De zelfbenoemde titelkandidaat werd horendol getikt door de ervaren ploeg uit Winterswijk. Coach Barry Ikink twijfelde na deze volledige ineenstorting of hij wel kon doorgaan als leider van het vierde. „Ik heb de spelers na de wedstrijd gevraagd of ze nog wel in mij geloven….. Hierop viel een doodse stilte.”

Nadat KSV 4 twee weken geleden in Vragender met 1-4 ten onder ging tegen AD ’69 3 verloor, vertrok het afgelopen zondagmorgen vol goede moed naar Winterswijk. Tegen FC Trias 5 ging de ploeg voor eerherstel. KSV 4 begon nog vol vertrouwen aan de wedstrijd, maar liep vanaf de aftrap compleet achter de feiten aan. De ervaren thuisploeg was voetballend beter en speelde de ploeg van leiderstrio Bas Lageschaar, Barry Ikink en Jelle Spexgoor helemaal scheel.

Bij overmaat van ramp viel Danny Tanck, die sinds de seizoensstart sterk speelt, ook nog eens binnen een kwartier geblesseerd uit. KSV 4 was werkelijk nergens vandaag en stapte met een 7-0 nederlaag van het veld. De supporters van KSV 4 zwaaiden na dit fiasco met witte zakdoekjes en floten de spelers uit. Ze verwachtten duidelijk meer van hun helden. Ze hadden de verre reis naar Winterswijk niet gemaakt om deze afgang te aanschouwen. Spelers Danny Tanck en Yoeri Klein Avinck moesten de woedende supporters na afloop tot bedaren brengen.

Waar Ikink direct na terugkomst in Vragender zijn ontslag aanbood aan het KSV-bestuur bleef Lageschaar rustig: „We hadden vandaag een totale offday tegen een voetballend uitstekende ploeg. Ik verlies liever één keer met 7-0 dan zeven keer met 1-0. De wedstrijd van aanstaande zondag tegen MEC 6 is enorm belangrijk. Dan moeten we een resultaat boeken. Dat zijn we onze hondstrouwe supporters verschuldigd.” Naar verluidt zit Ikink dan ook gewoon op de bank omdat het bestuur zijn ontslag niet accepteert en hem de kans biedt op revanche. Maar ook Lageschaar weet hoe het werkt in het topvoetbal. Wanneer zijn ploeg zondag niet wint van MEC 6 komt ook zijn positie onder enorme druk te staan.

Veldtrainer Hennie Wesselink moet de spelers van KSV 4 dinsdagavond tijdens de training niet enkel leren hoe ze als ploeg compacter kunnen verdedigen tegen topteams zoals FC Trias 5 maar is ook een soort van amateurpsycholoog. Komende zondag speelt KSV 4 om 10.00 uur thuis tegen MEC 6 dat na vier duels puntloos onderaan staat. In deze vorm is het voor KSV 4 echter nog een hele kluif om de rode lantaarndrager te verslaan.