Nipte nederlaag in Dinxperlo betekent nacompetitie voor KSV

KSV verloor afgelopen zondag in Dinxperlo door goal van de thuisploeg in de slotseconden van de wedstrijd. Dat betekent dat concurrenten Etten en HMC’17 niet meer in te halen zijn en KSV zich moet proberen te handhaven in de 4e klasse via de nacompetitie.

Al na 3 minuten was daar de eerste kans namens KSV. Op het kunstgrasveld in Dinxperlo was het Bas Oonk die de keeper van FC Dinxperlo aan het werk moest zetten. Na een kwartier moest Rick Tanck noodgedwongen het veld verlaten. Na een ietwat lompe overtreding van de verdediger van FC Dinxperlo blesseerde hij z’n knie dusdanig dat hij niet verder kon spelen. Erwin van de Wolfshaar was zijn vervanger.

Beide ploegen deden niet onder voor elkaar, hoewel FC Dinxperlo wat nauwkeuriger was in het positiespel creëerden beide ploegen wat kleine kansjes, echter wist niemand hiervan te profiteren.

Na een half uur was het KSV die een penalty had moeten krijgen. Erwin van de Wolfshaar werd na een mooie sprint over de linkerflank vakkundig onderuitgehaald in het 16-meter gebied van FC Dinxperlo – maar de scheidsrechter die zich nog in de middencirkel bevond wuifde alles weg en ging het spel verder.

Niet veel later was daar de eerste grote kans namens de thuisploeg. Een hard schot raakte de lat. Met de brilstand op het scorebord zochten beide ploegen de kleedkamers op.

Na rust gaat het spel op dezelfde voet verder. Na een uur voetballen zat voor Max Elshof de wedstrijd erop. Tim Lageschaar, terug van een blessure, was zijn invaller. Na 69 minuten lijkt de thuisploeg dan op voorsprong te komen, maar Teun Lageschaar die alert reageerde kon de bal maar net van de doellijn weghalen. Kort hierna was KSV dicht bij de 1-0 voorsprong, Bas Oonk die met een mooie pass Erwin van de Wolfshaar richting het doel van de thuisploeg stuurde loste een schot af op doel, maar werd uit de kruising gered door de doelman van FC Dinxperlo. En weer even later was het wederom de doelman van FC Dinxperlo die met een goede redding de stand gelijk houdt. 10 minuten voor tijd past KSV een 3 dubbele wissel toe; Bas Oonk, Anthony Porskamp en Niek Berendsen worden naar de kant gehaald, Frank Harmelink, Ruben klein Gebbinck en Frank Dijk worden fris ingebracht.

Lang leek het erop dat de wedstrijd zou eindigen in 0-0, maar in de slotseconden weet toch FC Dinxperlo het net te vinden. Ondanks dat grensrechter Barry Ikink de vlag in de lucht stak, omdat hij buitenspel constateerde, werd de goal toegekend aan FC Dinxperlo. Eindstand 1-0.

Dat betekent dat KSV via de nacompetitie moet proberen om ook volgend seizoen actief te zijn in de 4e klasse. Etten (11e plaats) en HMC’17 (10e plaats) zijn niet meer in te halen qua punten. Eerst voetbalt KSV de laatste competitiewedstrijd thuis op Pinkstermaandag 6 juni aanstaande thuis tegen HMC’17. Een wedstrijd die HMC’17 graag wil winnen, zodat men zich dan rechtstreeks handhaven in de 4e klasse. Maar dat zal KSV niet zomaar toe laten, zij willen met een goed gevoel aan de nacompetitie beginnen. Tot dan, op sportpark “de Bult” in Vragender. De aftrap is om 14.00 uur.