Voorbeschouwing: Kan Joost Ottink wederom shinen tegen AD ’69 4?

KSV 4 hervat komende zondag de competitie met de lastige uitwedstrijd tegen AD ’69 4. De grote vraag is of Joost Ottink wederom kan shinen tegen de Aaltenaren nadat hij in de thuiswedstrijd de belangrijke 1-0 binnenschoot en zijn ploeg zo de weg wees.

In oktober won KSV 4 in Vragender in een gelijkopgaande wedstrijd met 2-0 van AD ’69 4. KSV 4 speelde destijds tactisch sluw door de bal aan de Aaltenaren te laten en in de counter genadeloos toe te slaan.

De ploeg reist aanstaande zondag met een nagenoeg fitte spelersgroep richting Aalten. Doelman Barry Ikink kampt met een blessure. Zijn plek onder de lat wordt ingenomen door Bram Ribbers. De reservedoelman verving Ikink voor de winterstop een aantal keren uitstekend.

Aanvoerder Jelle Spexgoor is zelfverzekerd voor zondag. „We zijn zondag de favoriet en moeten winnen van AD 4 om nog kans te maken op het kampioenschap”, zegt Spexgoor vrijdagmiddag op de persconferentie. KSV 4 staat met nog negen duels te gaan vijf punten achter op koploper AD ’69 3, dat nog een wedstrijd tegoed heeft.

Coach Bas Lageschaar is voorzichtiger dan zijn aanvoerder. „We staan op een fantastische derde plek, maar AD ’69 4 is geen slechte ploeg en herbergt een aantal ervaren spelers die jarenlang voor AD 1 speelden. Deze ploeg leggen we niet zo even over de knie. Beide teams zijn gelijkwaardig aan elkaar. We moeten gewoon wedstrijd voor wedstrijd kijken. Over het kampioenschap hoeven we het niet te hebben. We moeten eerst zorgen dat we de derde plek vasthouden. Rekken 4 en RKZVC 4 staan slechts twee en drie punten achter ons. Daaronder staan ook nog veel ploegen op vijf, zes of zeven punten van ons. Indien we twee keer verliezen, staan we zo weer in de middenmoot.” De gelouterde coach probeert zijn team zo niet te veel druk op te leggen zodat de ploeg vrijuit kan spelen.

Hoofdrolspeler Joost Ottink is afwezig op de persconferentie. „Joost wil zijn voeten laten spreken. Hij heeft even geen behoefte aan alle media-aandacht”, laat zijn zaakwaarnemer in een korte verklaring weten.

KSV 4 speelt aanstaande zondag om 10.00 uur op Sportpark Zuid in Aalten. Evenals in Vragender belooft het een ware strijd te worden tussen twee ploegen die met het mes tussen de tanden spelen en elkaar niets cadeau doen.