Wederom duur puntenverlies voor KSV

Vandaag moest KSV thuis aantreden tegen MEC. In de uitwedstrijd destijds werd in de laatste 5 minuten een 0-1 voorsprong uit handen gegeven en werd uiteindelijk met 2-1 verloren. Er viel dus nog wat goed te maken. In deze wedstrijd waren de belangen voor beide partijen groot. MEC doet volop mee in de strijd om een periodetitel en KSV moet alle zeilen bij zetten om in de 4e klasse te blijven. KSV begon dan ook uiterst scherp aan deze wedstrijd. Al in de 1e minuut verscheen Erwin van de Wolfshaar alleen voor de keeper maar wist hem niet te verschalken. Geleidelijk aan ontspon zich een wedstrijd waarbij MEC het betere van het spel had maar de kansen waren er over en weer. Erwin van de Wolfshaar kreeg nog 2 mogelijkheden maar het was steeds de keeper van MEC die in de weg lag. Andersom moest Pascal Wolterink van KSV tweemaal vol aan de bak om een doelpunt van MEC te voorkomen. Bij een 3e doelpoging voor MEC was het Teun Lageschaar die de bal van de lijn haalde. MEC zag dit anders en claimde een doelpunt maar de scheidsrechter had geen helder zicht op de situatie en liet doorspelen. Vlak voor rust was het Teun Lageschaar die met een enorme kopbal bijna succes had. Met een 0-0 ruststand ging men richting de thee maar een 2-2 tussenstand had ook zeker gekund.

Na de rust kwam Frank Harmelink in het veld voor Max Elshof en aanvankelijk was het weer hetzelfde spelbeeld als voor de rust. Twee hardwerkende teams die over en weer kleine kansen kregen om de score te openen. Zo was Rick Tanck in de 50e minuut dicht bij de openingstreffer maar zijn keiharde pegel werd onschadelijk gemaakt door de voortreffelijke keeper van MEC. Even hierna was er een enorme kans voor MEC maar ook deze werd gemist. In de 63e minuut was het Frank Harmelink die alleen op de keeper van MEC afging en leek te scoren. Helaas ging zijn stiffie net naast het doel en ging deze kans aan KSV voorbij. Een paar minuten later kroop KSV door het oog van de naald toen een van de spelers van MEC de paal raakte. Intussen was Tom Ribbers in het veld gekomen voor de moe gestreden Rick Tanck. Echter in de 78e minuut kreeg MEC een penalty toegewezen na een overtreding in het 16 meter gebied. Ondanks felle protesten van KSV zijde en dientengevolge een aantal gele kaarten wist Peter de Roos deze penalty vlekkeloos te benutten 0-1.

Meteen hierna kwam het slotoffensief van KSV en werd Teun Lageschaar naar voren gestuurd als pinchhitter. Ondanks meerdere verkregen corners wist KSV hier niet meer uit te scoren. Na het laatste fluitsignaal dropen de spelers teleurgesteld af in de wetenschap dat hier meer te halen was geweest. Een eindstand van 5-5 was ook mogelijk geweest gezien de kansenverhouding over en weer. Maar helaas het mocht niet zo zijn en dus verkeert KSV nog volop in degradatiegevaar.

Komende woensdagavond is er de uitwedstrijd tegen Erix om 19.30 uur. Een beladen derby die altijd bol staat van spanning en volop inzet. Het is nu zaak voor KSV om hier de punten te pakken. Echter zullen ze op moeten boksen tegen een getergde tegenstander na het dramatisch verlies tegen laagvlieger SVBV Barchem. Kortom alle ingrediënten zijn aanwezig voor een mooi spektakelstuk en we hopen uiteraard op een grote supportersschare.

Door: Jan Harmelink