Weergaloos KSV 4 geeft Bredevoort voetballes

KSV 4 won vandaag met 2-3 in Bredevoort. Na een 1-0 en 2-1 achterstand toonde de ploeg veerkracht en nam de punten mee naar Vragender.

Na een lange winterstop begon KSV 4 hongerig aan de wedstrijd. De defensie van Bredevoort werd meteen onder druk gezet. Om onverklaarbare reden verslapte KSV 4 daarna. Bredevoort nam het initiatief en dook enkele keren gevaarlijk op voor het doel van KSV. Doelman, cleansheet Barry wist zijn doel echter schoon te houden.

Na klungelig balverlies kwam KSV binnen tien minuten op achterstand. Hun spits rondde een dieptepass keurig af. Bredevoort bleef de betere ploeg en miste goede kansen op 2-0. Na een half uur spelen kwam KSV 4 beter in de wedstrijd. Na een voorzet van Danny Wiegerinck kapte spits Niels Hegeman zijn tegenstander op slinkse wijze uit. Helaas pareerde de doelman zijn inzet en lukte het Thijs van Langen niet om de rebound binnen te werken.

Het doelpunt hing in de lucht. Na 35 minuten was het raak. Na een uitstekende hoekschop van de sterk spelende Joost Ottink schoot Danny Wiegerinck de bal ineens strak in de hoek binnen, 1-1. KSV 4 rook bloed en ging op zoek naar de verdiende voorsprong. De wankele defensie van Bredevoort hield met kunst en vliegwerk stand.

Na rust bracht leider Bas Lageschaar maar liefst vijf verse krachten in. Met deze verse krachten moest de defensie van Bredevoort zoek gespeeld worden. KSV pakte direct het initiatief. Na een goede ingooi van Jelle Spexgoor schoot linkshalf Tom Schotman een niet te missen kans voorlangs.

KSV 4 raakte niet in de war en bleef op zoek gaan naar een doelpunt. Na een hoekschop van Bredevoort kopte hun centrale middenvelder de bal resoluut tegen de touwen. Het oppermachtige KSV 4 keek pardoes tegen een achterstand aan.

De sterk spelende aanvoerder Ruud Weenink pepte zijn manschappen op na deze deceptie. KSV 4 pakte meteen weer het initiatief en het was wachten op de gelijkmaker. Na een uitstekende voorzet van Tom Schotman taste de doelman van Bredevoort in het duister. Thijs van Langen strafte dit foutje genadeloos af, 2-2.

KSV 4 was hongerig naar meer en zag dat de overwinning voor het grijpen lag. Na een schitterende aanval van KSV over meerdere schijven schoot linksbuiten Bram Ribbers genadeloos raak. Het pasje van centrale middenvelder Knettah Ollo was geniaal en normaliter alleen op zondagavond bij Barcelona te zien. De verdediging van Bredevoort keek er met open mond na en staarde vol ongeloof naar de grond. Dit hadden ze nog nooit gezien.

Bram Ribbers legde na zijn doelpunt zijn vinger op de mond om alle criticasters het zwijgen op te leggen. Hij liet nu duidelijk zien dat hij beter was dan zijn bewierookte broertje Tom. Daarna sprong hij leider Bas Lageschaar in de armen, die ondanks de kritiek van de derde colonne van KSV altijd vertrouwen in hem hield.

Daarna golfde het spel op een neer. Bredevoort ging met vier aanvallers spelen om een doelpunt de forceren. De defensie, onder de leiding van de uitblinkende Ruud Weenink, hield echter stand en trok de verdiende overwinning over de streep.

Dankzij de overwinning steeg KSV 4 van plek elf naar plek acht op de ranglijst met 7 punten uit 9 duels. Aanstaande zondag 18 maart speelt KSV 4 om 10.00 uur thuis tegen hekkensluiter Vosseveld 4. In Vosseveld was KSV 4 veruit de betere ploeg en speelde KSV, na een 3-0 achterstand met 3-3 gelijk. Nu is het tijd voor revanche. Om het degradatiespook te ontwijken, moet er volgende week gewonnen worden.

Laatste man Ruud Weenink werd tot man van de wedstrijd gekozen. Hans Blekkink won de prijs ‘eikel van de wedstrijd’, een prijs die Bredevoort 4 iedere wedstrijd uitreikt aan hun minst waardevolle speler.