Zure nederlaag voor KSV

Vandaag moest KSV aantreden tegen Sportclub Overdinkel die 1 punt meer hadden dan KSV en het was dan ook een belangrijke wedstrijd om aansluiting te houden met de subtop. Zonder de geblesseerden Twan Jurjus, Tom Ribbers,  Teun Lageschaar en de afwezige Erwin van de Wolfshaar, maar wel met Leon Lageschaar en Jouke Elshof in de gelederen moest KSV op een uiterst drassig en zwaar veld trachten een goed resultaat te behalen tegen deze lastige opponent. Destijds in de thuiswedstrijd had KSV niets in te brengen tegen deze geduchte tegenstander. De weersomstandigheden waren echter zo  slecht door de vele regenval en strakke wind, dat er nauwelijks sprake was van goed voetbal. In de eerste helft was het een redelijk gelijk opgaande strijd waarbij het meeste balbezit voor Overdinkel was zonder echt gevaarlijk te worden in het strafschopgebied van KSV. In de 25e minuut liep Rick Tanck een ogenschijnlijk zware blessure op zonder dat er een tegenstander in de buurt was. Kreunend van de pijn verliet hij het veld en werd vervangen door Thijs Kolkman. KSV loerde vooral op de counter en op de snelheid van Stan Gunnewick voorin en dit leverde een paar kleine kansjes op. Met een 0-0 ruststand ging men de kleedkamers in en de aanwezige drijfnatte toeschouwers zochten snel de kantine op om zich op te warmen voor de 2e helft met hopelijk beter weer.

Maar helaas ook na de rust viel de regen met bakken uit de lucht en de wind werd alsmaar heftiger waardoor het spel er niet beter op werd. In de 54e minuut werd er niet goed gedekt en kon een speler van Overdinkel ongehinderd voorzetten en de spits wist daar wel raad mee 1-0. KSV moest even bijkomen van deze tegenslag en Overdinkel voerde de druk op richting doel KSV. Nog geen 5 minuten later kreeg Overdinkel een penalty nadat een speler van hun werd aangetikt in het strafschopgebied. Deze werd onberispelijk ingeschoten 2-0. Hierna nam KSV het heft in handen maar de slechte weersomstandigheden en de vooral alsmaar aanwakkerende wind speelden KSV parten waardoor goed positiespel bijna onmogelijk werd. In het laatste kwartier werd de druk nog meer opgevoerd om de aansluitingstreffer te bewerkstelligen en Stefan Tanck kwam in het veld voor de moe gestreden Frank Dijk. In een alles of niets poging was het dan toch Stan Gunnewick die de aansluitingstreffer maakte na een scrimmage voor het doel van Overdinkel 2-1. Om er ook nog een gelijkspel uit te slepen kwam ook nog Lars Gierkink in het veld voor Tim Minkhorst. Maar helaas de krachten waren op na deze loodzware wedstrijd en in de resterende minuten lukte het KSV niet meer om nog een gevaarlijke aanval op te zetten.

Ondanks de enorme inzet moest men genoegen nemen met deze kleine nederlaag waar een gelijkspel de verhoudingen beter had weergegeven. De  drijfnat meegereisde supporters dropen enigszins teleurgesteld huiswaarts. Echter gezien het vertoonde spel kan het niet lang meer duren of er komen weer punten voor KSV. Hopelijk volgende week thuis tegen Rietmolen.

Door: Jan Harmelink