Zware nederlaag KSV 1

KSV 1 leed afgelopen zondag een zware nederlaag. De ploeg uit Vragender verloor uit bij FC Bergh in ‘s-Heerenberg met maar liefst 5-1.

FC Bergh, voortgekomen uit een fusie van de clubs MvR, VVL en Stokkum, en KSV hadden voorafgaand aan het duel beide 21 punten. Het gelijke puntenaantal zei echter niets over de verhoudingen op het veld. KSV, dat kampt met het nodige (aanvallende) blessureleed, liep vrijwel de hele wedstrijd achter de feiten aan. FC Bergh was op alle fronten beter, en combineerde er op het natte kunstgrasveld lustig op los. KSV stelde er teleurstellend weinig tegenover en oogde inspiratieloos.

Na een half uur kwam FC Bergh terecht op een 1-0 voorsprong na slap verdedigen aan KSV-zijde. Een paar minuten later moest Tim Minkhorst zich noodgedwongen laten vervangen met een blessure. Tim werd vervangen door de 17-jarige Onder-19 speler Niek Berendsen, die zijn officiële debuut maakte. Vlak voor rust maakte Wout Oonk uit het niets gelijk. Wout kopte een prima voorzet van Stefan Tanck knap tegendraads binnen. De vreugde was echter van korte duur, want direct na de aftrap kwam FC Bergh alweer op voorsprong. Wederom na slap verdedigen. De teams gingen rusten met een 2-1 voorsprong voor FC Bergh.

Vlak na rust kwam FC Bergh op een 3-1 voorsprong en was de wedstrijd gespeeld. Na 60 minuten kwam er een tweede debutant binnen de lijnen aan KSV-zijde. De 17-jarige Bas Oonk verving Wout Oonk. De wedstrijd eindigde uiteindelijk in 5-1. Hier was niets op af te dingen.

Het is inmiddels alweer de derde nederlaag op rij. Volgende week staat de streekderby tegen HMC ’17 op het programma. Er zal dan uit een ander vaatje getapt moeten worden. Want als er zo wordt gevoetbald als afgelopen zondag krijgt KSV het tegen iedere tegenstander lastig.