Reservegetal

Zoals velen van jullie zullen weten hebben we binnen de club een prachtig fenomeen genaamd ‘het reservegetal’. Deze actie is bedoeld om extra geld in te zamelen voor de jeugd van KSV.

De actie speelde zich eerder af in de cafés van Vragender. Na de gespeelde wedstrijden waren alle elftallen er te vinden en het was ook daar waar het reservegetal zijn ontstaan heeft gevonden. In de kantine en in de cafés lagen lijsten waarop iedereen zich in kon schrijven op het reservegetal van de lotto trekking, toen nog op tv. Sommigen deden elke week met een ander nummer mee, sommigen jarenlang met hetzelfde nummer. De organisator ging met het geldkistje en de klapper met lijsten van de kantine naar Wolterink, dan naar Overkamp en vervolgens naar Beneman om alle inzetten van de dag te verzamelen. Uiteraard keek toen ook iedereen aan het einde van de dag Studio Sport, zoals dat overal nog steeds gebeurt. Na de uitzending kwam dan de lotto trekking met ‘het reservegetal’. De actie zorgde natuurlijk voor veel gespreksstof in de cafés voor zowel de winnaars als de verliezers.

Aan deze mooie traditie is natuurlijk nooit een einde gekomen, ondanks dat de trekkingen van het reservegetal niet meer op tv te zien zijn. Dit wordt nu gedaan bij KSV in de kantine, door aldaar de trekking te houden met een bingomolen. Na afloop van de trekking komt de uitslag op de deur bij de kantine te hangen.

Nu kan ik mij zo voorstellen dat dit verhaal voor sommige mensen als abracadabra klinkt. Speciaal voor hen nog een kleine uitleg.

Wat houdt het allemaal in?

Iedereen kan inschrijven op een getal tussen de 1 en 45. Dit nummer is dan je persoonlijke nummer en blijft iedere week hetzelfde. Bij alle thuiswedstrijden van KSV 1 worden er één of meerdere nummers gedraaid. Hoort het getrokken nummer bij jou, dan heb je gewonnen! Gedurende het hele jaar worden er op die manier in totaal 50 trekkingen gehouden.

Wat kost het?

Om een heel jaar mee te spelen met ‘het reservegetal’ vragen wij een inzet van €25,-. Hierdoor doe je mee aan 50 trekkingen met jouw nummer. Indien jou nummer uit de bingomolen rolt, heb je gewonnen!

Waar is het allemaal goed voor?

Dit is het allermooiste aan het reservegetal; het geld dat opgehaald wordt, wordt volledig besteed aan de jeugd van KSV Voetbal. Hierbij kun je denken aan het aanschaffen van materialen, het verzorgen van feestavonden voor de jeugd en natuurlijk niet te vergeten het voetbalkamp met Pinksteren.

Nu hoop ik natuurlijk dat iedereen een beetje een duidelijk beeld heeft van het fenomeen ‘het reservegetal’ en zich, net als de huidige 150 deelnemers, ook gaat aanmelden om mee te doen aan deze fantastische actie. Opgeven mag bij mij, persoonlijk of via de mail. Ook voor vragen of opmerkingen kunt u bij mij terecht.

Mark Klein Gebbink
Coördinator Reservegetal / Bingokoning