FC Bergh een maatje te groot voor KSV 1

KSV 1 verloor afgelopen zondag met 4-1 in ’s-Heerenberg. Tim Lageschaar scoorde in de tweede helft nog wel de gelijkmaker, maar FC Bergh was duidelijk een maatje te groot voor KSV.

Afgelopen zondag speelde de ploeg van Jan-Willem Rutgers hun uitwedstrijd bij FC Bergh. De fusieclub vierde hun 100-jarig bestaan, daar ze de oprichtingsdatum van het voorgaande MVR aan hebben gehouden. Vanaf deze plek; van harte gefeliciteerd met dit jubileum.

Op een mooie herfstmiddag werd er iets na 14.00 uur afgefloten op het kunstgrasveld van FC Bergh. De wedstrijd begon rommelig; dat wil zeggen, met een lekke bal. Na enkele passes over en weer werd deze bal gewisseld voor een ander exemplaar.

Het leek er op dat dit begin de toon zette voor het eerste deel van de wedstrijd. FC Bergh oogt wat frisser en sneller, echter – zonder duidelijk uitgespeelde kansen. KSV blijft goed overeind, maar lijkt niet geheel mee te kunnen in het snelle spel van FC Bergh.

Na 12 minuten komt de bal plots vanuit een kluts richting het doel van Wesley Keegstra. Hij vist de bal weg; maar de scheidsrechter meent van enkele meters verder te kunnen zien dat deze bal geheel over de doellijn is geweest. Ondanks horen van de grensrechter wordt de 1-0 toegekend.

FC Bergh combineert makkelijk en speelt verzorgd voetbal. De thuisploeg creëert enkele doelkansen maar een doelpunt bleef – mede door goed keeperswerk van Wesley – uit. KSV heeft redelijk weerwoord, maar weet zelf geen aanval op te bouwen. FC Bergh is de ploeg met overwicht. De teams gaan met een ruststand van 1-0 de thee tegemoet.

Na de rust verandert het spelbeeld niet. Echter; in de 51e minuut mag KSV een hoekschop nemen. Deze wordt goed voorgezet door Marijn Visser en perfect binnengekopt door Tim Lageschaar. Geheel tegen het spelbeeld in staat het 1-1.

Er is weinig tijd om daar van te genieten. FC Bergh laat er geen gras over groeien. Enkele minuten later kan, na slap verdedigen, de bal bij KSV uit het net worden gevist. Vanaf hier krijgt FC Bergh steeds meer overwicht en heeft KSV langzamerhand steeds minder in te brengen. Enkele counters en aanvallen worden perfect uitgevoerd en resulteerden in doelpunten voor FC Bergh.

Met de eindstand van 4-1 op het scorebord floot scheidsrechter Roenhorst na een goede 90 minuten af. De punten blijven in ’s-Heerenberg. Volgende week speelt KSV thuis tegen
S.V. Kilder. Zij staan met één wedstrijd minder op gelijke hoogte met KSV. Het is dan zaak om de drie punten in Vragender te houden!  Tot volgende week.