Gehavend KSV krijgt pak slaag van Meddo

KSV 1 miste in de streekderby  in en tegen Meddo zes selectiespelers en verloor met 6-1 in een wedstrijd met eenrichtingsverkeer.

In aanloop naar de wedstrijd tegen Meddo, was het puzzelen voor trainer Marco Engelberts en moesten spelers van KSV 2 en KSV 3 mee om een elftal op het veld te krijgen. KSV 1 had namelijk te maken met blessureleed.

Het bleek al na 1 minuut, dat het een zware strijd zou worden, want de 1-0 voor Meddo stond al op het scorebord. KSV kon de bal moeilijk in de ploeg houden en de afvallende bal was meestal voor Meddo, dat scherp uit de startblokken kwam. In de 18e minuut ontstond weer een goed opgezette aanval over de flank. Via een goede voorzet werd het 2-0 na een kopbal.

KSV kon dit vasthouden tot aan de rust. Na de theepauze kwam KSV goed uit de startblokken en scoorde Rick Tanck de 2-1. Dit wordt de aansluiting dacht iedereen, maar de opleving duurde slechts tien minuten. Na een counter over de flank, scoorde Meddo de 3-1. De verdediging liet vandaag steken vallen en het middenveld kon het niet belopen. Vier minuten later kreeg Meddo een terechte penalty en werd het 4-1. Het doek was gevallen, uiteindelijk werd het 6-1 voor Meddo.

Meddo was de sterke ploeg vandaag en speelde verzorgd voetbal. Hopelijk zullen de geblesseerde spelers snel herstellen, want volgende week is de derby tegen HMC op sportpark De Bult.