Geslaagd eerste voetbalkamp KSV en Erix

Na jaren apart een eigen voetbalkamp te hebben georganiseerd, was het dit jaar voor het eerst dat KSV en Erix samen op voetbalkamp gingen. De locatie was voor KSV een bekende, de Langenberg in Rijssen. Voor Erix was dit een nieuwe locatie, waar zij eerder altijd naar Markelo gingen.

Op vrijdag 7 juni om 17:00 was het dan zover! Verzamelen bij je eigen club en dan richting de, pas compleet gerenoveerde, locatie in Rijssen te gaan. De Langenberg was in maart opgeleverd en het mag gezegd worden, het was een prachtige accommodatie waarbij alle ingrediënten aanwezig waren om er een geweldig kamp van te maken.

Eenmaal aangekomen gingen de 40 kinderen meteen de slaapkamer inrichten en daarna was het tijd om de teams bekend te maken en een groepsnaam te verzinnen voor de teams. Daarna was het tijd voor de eerste activiteiten op het kamp. Een douanespel in het bos dat aan de accommodatie was gelegen. De kinderen moesten geld van de ene kant van het bos naar de andere kant van het bos smokkelen en proberen de douaniers (de leiders) te ontwijken. Een zeer leuk spel waarbij zowel de kinderen als leiders al hun energie in legden. Hierna werd er nog een film gekeken en begon een van de hoogtepunten voor de kinderen. Kussengevechten doen op hun kamers en zo lang mogelijk proberen op te blijven. Dat was de volgende dag dan ook wel te merken.

Na een korte nacht stond namelijk ’s ochtends vroeg na het ontbijt al ochtendgymnastiek op het programma om weer goed wakker te worden. Vervolgens werd er levend stratego in het bos gespeeld. Een spel dat Erix op eerdere kampen altijd speelde, daardoor hadden de kinderen van Erix toch wel een groot voordeel met dit spel, omdat zij beter wisten hoe dit spel te winnen. Op het eind van de ochtend stond nog het touwtrekken op het spel, waarbij de kinderen alles gaven om maar niet te verliezen. Op het laatst moest ook nog even beslist worden wie sterker is: de leiders van KSV of de leiders van Erix. Deze wedstrijd werd glansrijk gewonnen door de leiders van Erix.

In de middag stond ‘Rijssen Op Stelten’ op het programma. Met zijn allen het centrum van Rijssen in proberen zoveel mogelijk opdrachten van de bucketlist te voltooien. Iedereen deed dit met volle overgave en dit leverde verschillende leuke foto’s en filmpjes op. Daarna was er terug op de accommodatie nog tijd om met zijn allen te voetballen om ’s avonds een quiz te spelen. Deze quiz moest uitmaken wie het betere dorp is, Vragender of Lievelde. De kinderen moesten verschillende vragen beantwoorden over elkaars dorp, wat verrassende antwoorden opleverde. Uiteindelijk bleken de kinderen van Erix net iets meer te weten, waardoor Lievelde de quiz wist te winnen. Daarna werd er weer een film gekeken en gingen de kinderen al een stuk vermoeider richting bed.

Op de laatste dag stond nog een zeskamp op het programma. Hier moesten de kinderen verschillende spellen doen. Het leukste spel was toch wel natte sponsen gooien op je eigen leider, die vast zat in een schandpaal. Bij dit spel vergaten de kinderen al gauw de vermoeidheid en gooiden vol overgave zoveel mogelijk sponsen richting hun leider. Dit was ook het laatste spel van het weekend dat meetelde voor competitie die werd gehouden dit weekend. Hierna kon de eindstand opgemaakt worden. Na een spannende strijd bleek dat de Soepkippen dit jaar gewonnen hadden. Hierna was het kamp voorbij en konden de kinderen moe en voldaan op zondagmiddag weer richting huis.

Na afloop kan wel gezegd worden dat het eerste kamp samen zeer geslaagd was en dat dit zeker nog vaker gaat gebeuren in de toekomst. We willen graag nog alle leiders en kinderen bedanken voor hun inzet en tot volgend jaar.