KSV 1 speelt 0-0 bij hekkensluiter MEC

KSV speelde afgelopen zondag de eerste wedstrijd van 2020 met 0-0 gelijk uit bij hekkensluiter MEC.

Deze wedstrijd, die vorig jaar al 2 keer was afgelast, is rijkelijk laat ingepland door de KNVB, waardoor een aantal spelers wegens geplande vakanties afwezig waren, of niet hebben kunnen trainen. KSV stond voorafgaand aan deze wedstrijd op een verdienstelijke zevende plek, waar MEC onderaan de vierde klasse C bungelde. Een goed resultaat vandaag zou betekenen dat KSV een reuzestap kon zetten richting rechtstreekse handhaving, en dat al in januari.

In de eerste helft was er maar één grote kans te tellen: na 7 minuten gleed Teun Lageschaar ongelukkig uit, waardoor een aanvaller van MEC oog in oog met keeper Wesley Keegstra te staan. De aanvaller maakte het zichzelf echter te moeilijk door Wesley te willen omspelen, en daardoor uit een moeilijke hoek niet wist te scoren. Na deze kans had KSV de hele eerste helft een overwicht, zonder tot uitgespeelde kansen te komen.

De tweede helft werd de druk steeds meer opgevoerd door KSV, wat resulteerde in uitgespeelde kansen, waar KSV er eigenlijk één van had moeten maken. In de 72e minuut kreeg Jouke Elshof een uitgelezen kans om de score te openen, maar zijn schot vanaf randje zestienmetergebied ging net voorlangs. In de 80e minuut leek Erwin de van de Wolfshaar de bevrijdende treffer te maken. Erwin kwam los van de verdediger en ging recht op de keeper van MEC af, waarbij Erwin heel even werd vastgehouden, waardoor hij net een fractie van een seconden te weinig tijd had om de bal wat meer precisie mee te kunnen geven. Zijn schot belande helaas op de paal.

Uiteindelijk bleef het dus 0-0, wat voor KSV eigenlijk 2 verloren punten betekende. KSV heeft echter de laatste jaren ook vaak de punten nog weggegeven in de slotfase bij MEC, en bovendien is MEC door het gelijke spel niet dichter bij KSV gekomen.

Volgende week zondag 26 januari staat de uitwedstrijd tegen Etten op het programma, dat met 9 punten in de onderste regionen bivakkeert. Een nieuwe kans voor KSV 1 om de eerste driepunter van 2020 binnen te halen.