KSV 4 beleeft winnend weekend met overwinning op FC Eibergen 5

Vanmorgen won KSV 4 met 4-1 van hekkensluiter FC Eibergen 5. Doelpuntenmakers aan Vragenderse zijde waren Stan Gunnewick, Frank Dijk en Nick Volwater.

De schaafwonden die enkele spelers vorige week tijdens de derde helft in Lievelde hadden opgelopen waren nog nauwelijks opgedroogd of de zegetrein van KSV 4 denderde alweer door voor een weekend met een dubbel programma. FC Koerich, met onder andere Bjorn Wallerbos was weer neergestreken in Vragender en daarom werd er een vriendschappelijke wedstrijd afgewerkt op zaterdagmiddag die met 3-0 werd gewonnen door LSV. Bas Lageschaar maakte hiervan een mooie samenvatting.

Waar enkele spelers naar Vivaldi gingen met de Luxemburgers, kozen anderen ervoor om deel te nemen aan het pokertoernooi dat KSV 4 vedette Thijs Kolkman had georganiseerd. Ook hier domineerde KSV. Aanvoerder Sander Schilderink won het toernooi en Mark klein Gebbink ging er met de prijs voor best geklede deelnemer vandoor.

Na deze succesavond, wachtte er echter alweer een nieuwe horde voor de mannen van het vierde: FC Eibergen 5. Met slechts 4 punten vond deze ploeg zich onderaan de ranglijst terug. Van onderschatting was echter geen sprake. 3 van de 4 punten hadden zij namelijk in Eibergen gehaald door met 1-0 te winnen van Vragender. Een gewaarschuwde ploeg telt voor twee. Joost Ottink had in ieder geval alvast de mannen opgepept door in de kleedkamer de shirts alvast netjes klaar te leggen voor zijn teamgenoten/idolen.

Waar KSV 4 dit seizoen furore maakt als reuzendoders van de zevende klasse reserve, heeft het vaak meer moeite met de lager geklasseerde ploegen. Ook tegen Eibergen ging deze vlieger weer op. Waar normaal gesproken via messcherpe counters het verschil kan worden gemaakt, gaat deze vlieger niet op wanneer de tegenstander het initiatief aan KSV laat. Dat bleek vandaag maar weer. Het spel kwam maar moeizaam op gang en hoewel KSV vaak de bal had, wist het maar weinig kansen te creëren. Uiteindelijk was het als vanouds Stan Gunnewick die een doorbraak forceerde toen hij vanuit vermeende buitenspelpositie diep werd gestuurd en de keeper wist te verschalken. 1-0.

Stan rende zo hard dat zijn directe tegenstander zichzelf blesseerde tijdens de achtervolging en naar de kant moest. Eibergen had echter maar 11 spelers meegenomen, waardoor er geen vervanger was en Eibergen met 10 man verder moest. Desondanks kwam KSV voor rust niet tot scoren en werd er met 1-0 gerust.

In de rust was de conclusie aan Vragenderse zijde dat het veld vooral groot gehouden moest worden en dat de bal meer het werk moest doen. Dat was met de hobbelige staat van het veld alleen makkelijker gezegd dan gedaan. Er ging vaak veel tijd verloren bij een aanval aan het controleren van de bal waardoor het tiki-taka voetbal ver te zoeken was. Gelukkig had KSV nog altijd de snelle uitbraak als wapen achter de hand. Vanuit de achterbal werd de bal doorgekopt door Nick Volwater waarop Frank Dijk was vertrokken en niet verzwakte oog in oog met de Eibergse doelman. 2-0. Even later werd de score nog uitgebouwd toen Frank Nick Volwater bediende die ook zijn naam op het scorebord schoot. 3-0.

Hoewel KSV het overgrote deel van het balbezit had en de tien van Eibergen vooral de bus parkeerde kwamen de Eibergenaren er af en toe nog gevaarlijk uit. Uiteindelijk werd de eer zelfs nog gered toen KSV, ondanks het overtal, een tegenstander ongedekt liet bij een corner en deze kon afdrukken. 3-1.

Eibergen leek zowaar nog in een punt te gaan geloven, maar Nick Volwater bracht daar snel een einde aan door de marge snel weer op drie te brengen met zijn tweede treffer van de dag. Daarmee werd de einduitslag op 4-1 bepaald en behaalde KSV 4 zijn tweede overwinning van het weekend.

Volgende week is KSV 4 vrij, maar de week erop speelt het vierde een uitwedstrijd tegen Varsseveld 8, dat slechts één plek boven KSV 4 staat.