KSV 4 houdt kampioen op gelijkspel

KSV 4 speelde vandaag met 2-2 gelijk tegen kampioen Terborg 4 dankzij doelpunten van Tjerk Wolterink en Nick Volwater.

Vandaag speelde KSV 4 haar laatste wedstrijd van dit zeer succesvolle seizoen. De manschappen van trainer Niels Hegeman konden bij een gelijkspel of winst het hoogste aantal punten van heel KSV Voetbal halen.

Voorafgaand aan de wedstrijd was de kantine aan de kleine kant. Want Niels had maarliefst 23 spelers opgeroepen voor dit duel. Naast de spelers was er nog een speciaal persoon aanwezig. Jorrit Spexgoor was namelijk uitgenodigd als pupil van de week. Vandaag was Yoeri klein Avinck de stadionspeaker en Joost Ottink was aangesteld als materiaalman. Beide namen hun taak uiterst serieus. Yoeri had namelijk de beschikking over een megafoon en Joost was uitgerust met een Spartamet om het team van benodigde materialen te voorzien.

De tegenstander van vandaag was Terborg 4. Dit team had vorige week hun kampioenschap behaald in deze klasse. Voor aanvang mocht pupil van de week de toss verrichten. Ook mocht hij de aftrap doen met aanvoerder Tom Schotman. KSV begon fel aan de wedstrijd. Dit resulteerde al snel in een doelpunt. Linkshalf Matthijs klein Gebbinck maakte een prachtige rush langs de zijlijn. Vervolgens verstuurde hij een prachtige voorzet richting het doelgebied. Bij de tweede paal stond vleugelflitser Tjerk Wolterink helemaal vrij en tikte de bal behendig binnen.

Hierdoor waren de gasten wakker geschud. Want ze gingen direct op zoek naar de gelijkmaker. En die volgde al snel. Na ongeveer 10 minuten kreeg de behendige spits de bal. Hij maakte handig ruimte voor een schot en schoot de bal prachtig langs keeper Job Spijkers. Na de gelijkmaker maakten de gasten het spel en kwam KSV er niet echt aan de pas. Na ongeveer een half uur viel de 1-2. De linkshalf van Terborg kwam mee op en aanvoerder Tom Schotman kon moeilijk meekomen met de snellere Catweazle en viel onderweg ook nog op hilarische wijze op de grasmat. Catweazle zette de bal voor en voor de aanvaller was het een koud kunstje om de bal in het doel te schieten. Met deze stand gingen de beide teams rusten. Vanwege het grote aantal spelers stonden er twee trays thee klaar. Coach Hegeman was niet tevreden en liet maarliefst 10 spelers warmlopen. Alleen keeper Job Spijkers mocht blijven staan.

De wissels hadden al snel effect op het spel van de gastheren. Het was een stuk aantrekkelijker om te zien en er werden een paar kansjes gecreëerd. Een kleine tien minuten voor tijd viel de verdiende gelijkmaker. Een diepe bal vanuit het middenveld op aanvaller Nick Volwater viel prachtig achter de verdediging en de keeper stormde zijn goal uit. Maar Nick was eerder bij de bal en met een prachtige lob verschalkte hij de doelman. Een paar minuten later floot de goed leidende scheidsrechter voor het einde.

Hierdoor eindigt KSV 4 het seizoen met een gelijkspel. Ook behaalt de ploeg maar liefst 30 punten. Na de wedstrijd werd leider Niels Hegeman in het zonnetje gezet. Hij heeft een paar weken geleden aangegeven dat hij stopt als leider van dit sterrenensemble. Een beslissing die voor iedereen met veel respect werd ontvangen. Na een paar biertjes bij KSV werd het feest voortgezet op de feestlocatie van Yuri Saalberg.

Wij als team en leiding bedanken u allen voor dit seizoen.

Tot volgend seizoen!!