KSV 4 houdt Vragenderse eer hoog

KSV 4 won afgelopen zondag met 4-1 van RKZVC 6 en klom daarmee naar de vierde plek. KSV 4 hield daarmee de Vragenderse eer hoog aangezien alle andere seniorenteams dik verloren. Danny Tanck en Arjan van de Wolfshaar scoorden de doelpunten voor de trots van KSV.

Nadat KSV 4 vorige week onnodig verloor in Groenlo tegen Grol 11 speelde de ploeg van leider Bas Lageschaar afgelopen zondag thuis tegen RKZVC 6. Twee jaar geleden was de ploeg vol voormalig spelers van RKZVC 1 nog twee maal te sterk voor KSV 4.

De thuisploeg begon uitstekend. Direct na de aftrap werd de aanval gezocht. Een verdediger van RKZVC begin een forse overtreding op aanvaller Arjan van de Wolfshaar. De scheidsrechter liet doorspelen omdat KSV 4 voordeel had. Rechtshalf Rob Huisman legde de bal panklaar terug op centrale middenvelder Stef Overkamp. Zijn schot was te zwak waardoor de keeper de bal redde, maar aanvaller Danny Tanck schoot de rebound raak. Binnen een minuut stond de thuisploeg 1-0 voor.

De oudgedienden van RKZVC mopperden wat maar kwamen daarna beter in hun spel. De uitploeg had de bal. Al lukte het niet om tot uitgespeelde kansen te komen omdat de KSV 4 verdediging onder leiding van laatste man Mark Tanck uitstekend verdedigde.

Na een kwartier stond het pardoes 1-1. De KSV 4 verdediging gaf RKZVC even ruimte. De fysiek sterk RKZVC-spits haalde de bal ruim twintig meter van het doel hard aan. Doelman Barry Ikink wilde de bal simpel pakken, maar liet deze uit zijn handen glippen.

KSV 4 ging niet bij de pakken neerzitten, maar de jongens pepten elkaar op. De thuisploeg zocht weer de aanval en binnen het half uur had Arjan van de Wolfshaar zijn ploeg op voorsprong gebracht. De rappe Van de Wolfshaar schoot raak na een goede individuele actie waarin hij twee man te snel af was. De 2-1 was tevens de ruststand.

Een minuut na rust bracht Danny Tanck de marge op twee. Na een goede aanval over meerdere schijven schoot hij vanaf de rand van de zestien schitterend raak. Zijn geplaatste bal toucheerde het zijnet van de kruising. De doelman uit Zieuwent was kansloos.

KSV 4 liet vervolgens de bal aan RKZVC. Die ploeg probeerde nog wat door hun sterk spelende laatste naar voren te dirigeren. KSV verdedigde uitstekend. Rechtsback Arjan Schilderink verloor vandaag geen enkel duel. Voorstopper Jelle Spexgoor schakelde de fysiek sterk spits uit waar hij meerdere felle duels mee uitvocht. Linksback Stef Overkamp stond telkens op de goede plek à la Daley Blind en laatste man Mark Tanck heerste in de lucht zoals Jaap Stam in zijn beste dagen. Hij was één van de vele uitblinkers vandaag en werd verkozen tot man van de wedstrijd.

Ondertussen kreeg KSV 4 mogelijkheden om de score uit te bouwen. Na een ingestudeerde hoekschop scoorde Arjan van de Wolfshaar zijn tweede van vanmorgen na goed terugleggen van Rob Huisman.

Even later scoorde Arjan wederom nadat er eerste een overtreding op hem werd begaan. De scheidsrechter floot te vroeg voor een vrije trap. Deze werd gered door de doelman. Daardoor bleef het 4-1. De overwinning was terecht omdat KSV 4 nauwelijks kansen weg gaf, zelf gevaarlijk was in de counter en een deel van haar kansen benutte.

Komende zondag speelt KSV 4 om 13.30 uur uit in Groenlo tegen Grol 12. Die jonge ploeg is samen met AD’69 3 de titelkandidaat dit seizoen. Mogelijk kan KSV 4 daar voor een stunt zorgen. Daarvoor moet de ploeg fitter zijn dan twee weken geleden in Groenlo tegen Grol 11 toen de meeste spelers een zware zaterdagavond hadden gehad. Destijds riep één niet nader te noemen speler ‘ik kan niet meer’ en verliet binnen 25 minuten moegestreden het veld.