KSV 4 vernedert Ruurlo 6

Afgelopen zondag 6 mei trad KSV 4 voor de derde keer aan in de Engelse voetbalweek. Ditmaal was Ruurlo 6 de tegenstander. KSV 4 zat duidelijk in een flow na het gelijkspel in winstpartij eerder deze week.

De eerste minuut van de wedstrijd verliep desastreus. Ruurlo kreeg een corner en deze ging er via de voet van onze doelman Barry in, 1-0 voor Ruurlo. Hierna werden we gelukkig wakker en begon er een huzarenstukje, want 25 minuten later stond het 5-1 (!!!!) voor ons.

De 1-1 kwam van onze man in vorm, Rob ‘President-Soldierboy’ Huisman. Hij besloot om vanaf 30 meter maar weer eens uit te halen, met succes. Hij schoot de bal met veel gevoel over de keeper heen in de rechterbovenhoek, een beauty. Hierna was KSV los. We maakten al snel de 1-2, na een fantastische individuele actie van onze linksbuiten Bram Ribbers, wie zijn tegenstander compleet dolde. Hij schoot de bal bekeken via de binnenkant van de paal raak.

De 1-3 kwam op naam van opnieuw Rob Huisman. Na een strakke vrije trap van Stef Overkamp was Rob het meest attent na wat grabbelwerk van de doelman van Ruurlo. Hierdoor zat KSV op rozen. Maar in plaats van rustig op de counter te voetballen besloten de manschappen van trainer Bas Lageschaar door te zetten. Dit resulteerde in de 1-4 van Stef Overkamp. Opnieuw was het een prachtige goal van een meter of 30.

Maar alsof het niet genoeg was, werd het kort na de 1-4 zelfs nog 1-5 voor KSV. Rechtsbuiten Joost Ottink werd diep gestuurd en werd 1 op 1 met de doelman gezet. Wat hierna gebeurde snapte helemaal niemand…. Een geniale ingeving waar zelfs Lionel Messi jaloers op zou zijn, een waar huzarenstukje. Joost verschalkte de keeper namelijk met een fantastische chip. Je had er bij moeten zijn om het te geloven, wat een goal!

KSV ging met een tevreden gevoel de rust in. Na rust kwam KSV niet meer in de problemen en speelde de wedstrijd volwassen eruit. De tegenstander werd bij vlagen dronken gespeeld en hierdoor ontstond ook de 1-6. Na een opbouw met wel 40 balcontacten kwam de bal opnieuw bij Joost Ottink terecht, die zijn 2e doelpunt van de dag maakte.

Een kwartier voor tijd deed Ruurlo wat terug en werd het 2-6, maar het eindakkoord was uiteindelijk voor KSV. Na een makkelijk gegeven strafschop mocht Yoeri klein Avinck aanleggen vanaf 11 meter. Hij schoot beheerst raak en bepaalde hiermee de eindstand op 2-7.

Dit betekende 7 punten in de Engelse week voor KSV4, een ongekende weelde. Aanstaande woensdag treden we aan in Winterswijk tegen Winterswijk 11. Voor onze fanatieke supporters; we verzamelen om 19.00 uur bij Café Overkamp om vervolgens samen met KSV 3, die tegen Trias moeten voetballen, richting Winterswijk te vertrekken. We rekenen op uw steun!

Door: Yoeri klein Avinck