KSV begint tweede seizoenshelft met een flinke nederlaag

Vandaag stond er de uitwedstrijd tegen Buurse op het programma. De eerste wedstrijd voor KSV na de winterstop die doorgang vindt. KSV heeft een prima eerste seizoenshelft gekend en stond met 16 punten op een verdienstelijke vijfde plaats. Buurse heeft voor de winterstop 10 punten bij elkaar gespeeld en stond hiermee op een tiende plaats.  Voor beide partijen een belangrijke wedstrijd dus!

Om 14.00 uur werd het startsignaal gefloten op een winderig, maar droog, sportpark in Buurse. Er wordt met name aan KSV-zijde erg matig begonnen aan de wedstrijd. Duels worden verloren, passes komen niet aan en er is maar weinig beleving op het veld. Buurse combineert goed, maar creëert nauwelijks kansen. Totaal onverwachts en tegen het spelbeeld in krijgt KSV in de 20e minuut een erg goede kans op de 0-1. Twan krijgt in de kluts de bal goed mee en probeert met een goed geplaatst schot het net te raken. Echter gaat deze bal niet in, maar naast het doel.

In de 37e minuut krijgt Buurse een directe vrije trap toegekend door de scheidsrechter, net buiten het 16meter gebied. Wesley is nog bezig met het neerzetten van zijn verdediging en staat totaal verkeerd voor het doel waardoor de speler van Buurse vrij (en fraai) kon inschieten. Een cadeautje, het is 1-0. Kort daarna volgt er een goede counter aan de zijde van Buurse waardoor zij nog voor rust de score kunnen verdubbelen; ruststand 2-0.

De hoop op een fris en gebrand KSV in de tweede helft werd al gauw verloren. Door geklungel in de 16 en slecht uitverdedigen valt 10 minuten na rust de 3-0 en enkele minuten later wordt het zelfs 4-0 door een bekeken schuiver in de verre hoek. KSV staat er verloren bij. Buurse daarentegen heeft meer zelfvertrouwen gekregen en blijft goed combineren.

In de 70e minuut volgt er nog een penalty, door ingrijpen van Tim in het 16meter gebied. De penalty wordt door Buurse verzilverd en tekent de 5-0 aan op het scorebord.

Kort hierna weet KSV toch ook het net te vinden. Een goede aanval wordt netjes afgerond door Stan. Het is 5-1, tevens ook eindstand.

Volgende week hoeven de mannen van KSV niet te voetballen. De week erop zal het de mouwen op moeten stropen om gezamenlijk weer te strijden voor de drie punten.