KSV JO-11G deelt de punten met Erix JO-11G

De eerste competitieweken zitten erop voor de jongens en meisjes van KSV JO-11G. Voor dit jonge team was het even wennen in deze klasse, maar de jongens en meisjes gaan hard vooruit en hebben zichtbaar plezier op het veld. Dit jaar wordt er voor het eerst twee keer per week getraind. De trainers Harm en Frank staan iedere week weer voor ze klaar en weten ze op een enthousiaste manier veel nieuwe dingen te leren.

Afgelopen zaterdag stond er een echte derby op het programma; een thuiswedstrijd tegen Erix. Chris, de leider van dit team, werd op deze ochtend geassisteerd door Wouter. KSV begon heel goed aan het duel. Ze waren veel voor de goal van Erix te vinden. Na een mooie voorzet van Dani, kon Wout de bal met een lobje over de keeper in het doel plaatsen; 1-0. Er werd goed samengespeeld en de verdediging met gastspeler Willem stond goed op te letten. Als Erix op goal schoot, kon KSV vertrouwen op een goed keepende Derk. Na een snelle uitbraak van KSV werd een schot op doel van richting veranderd en maakte Erix een eigen doelpunt; 2-0. Daarna was het de beurt aan Erix. Erix kreeg mooie kansen en wist daaruit ook een keer te scoren; 2-1. KSV liet het er niet bij zitten en bleef goed voetballen. Zo lukte het voor de rust nog om de score uit te bouwen naar 3-1. Wout scoorde voor de tweede keer en dit keer plaatste hij de bal mooi onderin de hoek.

Na de rust begon Erix sterker te spelen. De verdediging van KSV kreeg het druk. Dani en Willem moesten veel ballen wegwerken en ook Derk moest vaak in actie komen. Niels, Nick en Marloes kregen veel loopwerk op het middenveld. Erix scoorde uit een prachtige cornerbal, die in het doel draaide; 3-2. Hierna volgde nog een spannend kwartiertje. KSV zakte wat in en liet Erix komen. Soms konden Tess en Kirsten uitbreken en kregen ze nog mooie kansen. Helaas lukte het KSV niet meer om te scoren. Kort voor het eindsignaal kopte een speler van Erix een mooie voorzet binnen; 3-3. Dit werd ook de eindstand. Een terechte uitslag van een leuke wedstrijd.