KSV JO-8 hervat competitie na winterstop

Zaterdag, 9 februari staat onze eerste wedstrijd na de winterstop op het programma. Door enkele verschuivingen moeten we het de tweede seizoenshelft doen zonder Sten en Gijs (beiden naar de JO9), maar gelukkig hebben we hiervoor Stan en Ruben als waardige vervangers voor teruggekregen. Sarah is helaas ziek deze zaterdag, waardoor we met 7 man/vrouw op stap gaan.

Het is fris en winderig in Varsseveld. De eerste helft moeten we er dan ook nog eventjes inkomen. Ondanks goed keeperswerk van Joaquin gaan we toch met een 2-0 achterstand de rust in. Met een nieuwe keeper (Desse) en de afspraak dat we ook iets meer letten op de verdediging, gaan we met frisse moed de tweede helft in. Al snel zijn we in staat de wedstrijd om te draaien en dankzij doelpunten van Joaquin en Stan en goed keeperswerk van Desse winnen we uiteindelijk met 6-5 van Varsseveld! Dit geeft moed voor de volgende wedstrijd.

De volgende wedstrijd is op 16 februari, thuis tegen DZSV. Sarah is gelukkig weer terug, maar voor de rest is het winnende team niet veranderd. Rens keept deze wedstrijd en dat is maar goed ook. Dankzij hem scoort DZSV maar 6 keer. De verdediging wordt namelijk af en toe nog verwaarloosd en hier zal de coach nog aan moeten werken… Aan de andere kant scoren wij echter ook weer 6 keer en wederom zijn het Joaquin en Stan die de gehele productie verzorgen. Mede dankzij het prachtige weer en het vele publiek denk ik dat iedereen heeft genoten van deze wedstrijd.

Tussenbalans na twee wedstrijden: nog niet verloren, 12 doelpunten voor en 11 doelpunten tegen. Kortom, attractief voetbal van de JO8, waarbij iedereen enthousiast is en graag wil en dit alles nog veel beloofd voor de rest van de competitie!