KSV JO11-1 vernedert Erix JO11-1 in Bekerduel

KSV mocht vandaag aantreden tegen en in Lievelde tegen Erix. Er stond niks meer op het spel, want beide teams waren al uitgespeeld in de beker na 2 nederlagen. Maarja… een duel tegen de spoorwegbewoners… daar zeg je geen nee tegen als stuwwal ( bult ) bewoner!

Dit was ook te merken in de aanloop, want leider Tim Lageschaar vond het allemaal te spannend en kwam met het slechte excuus: “Ja euuh.. moet werken?”,  waardoor hij deze wedstrijd helaas moest laten schieten. Sommige spelers hadden ook last van de zenuwen en hadden weinig slaap gehad, waardoor ze aan de late kant waren. De shirtjes waren er niet en een paar spelers werden door de moeders van bed gelicht. Niet echt de beste voorbereiding voor de wedstrijd der wedstrijden.

Eenmaal aangekomen hadden de spelers maar 15 minuten om warm te lopen / schieten. Omdat deze wedstrijd eigenlijk nergens om ging kwam meester tacticus Luuk Harmelink met het idee om de centrale verdediger in de spits te zetten en de spits in de verdediging te zetten. Een zet die meteen tot resultaat kwam.

KSV begon scherp en geconcentreerd aan de wedstrijd. De heren in het groen-wit hadden het allang in de gaten: “Hier komt een monsterscore aan”. Of in de woorden van Jeroen Hahné: “We ownen die skeer tatta’s”. Zo gezegd zo gedaan.

De scheids floot af en KSV zette meteen druk naar voren. Erix werd aan alle kanten overlopen en al hadden ze met 20 mensen op het veld gestaan, veel was er niet veranderd. KSV was duidelijk een maatje te groot.

Doelpunten:
0-1 Niels
0-2 Maarten
0-3 Jeroen
0-4 Maarten
0-5 Niels
0-6 Eigen goal Erix
0-7 Niels

Onze keeper Giel heeft de bal welgeteld één keer in zijn handen gehad en rechtsback Nick was de tegenstander alleen maar aan het gerust stellen: “Ik zal niet me best doen jongens, anders kan het scorebord het al helemaal niet meer aan.” Rust, Erix was toe aan een adempauze en KSV had ook dorst gekregen van al die doelpunten. In de rust werd er door de leider alleen gezegd zo doorgaan, maar niet te makkelijk gaan denken.

De 2e helft. De jongens dachten dat ze er al waren, want het begin was geheel voor Erix. KSV kwam niet meer aan het voetballen toe en elke bal werd simpel ingeleverd. Dit resulteerde ook tot de 1-7. KSV was wakker geschud en had toch een tegendoelpunt moeten incasseren. Een smetje op de wedstrijd, dus werd het weer Full-Gass-Fussball. Dit resulteerde gelukkig snel weer in doelpunten en gejuich aan KSV kant. En resulteerde in de volgende notering,

Doelpunten 2e helft:
1-8 Niels
1-9 Maarten
1-10 Willem
1-11 Maarten
1-12 Jeroen
1-13 Sander
1-14 Luuk
2-14 Erix goal
2-15 Maarten
2-16 Sander

Erix werd helemaal zoek gespeeld en KSV kende weinig tot geen genade voor Erix. Een paar weken geleden werd tegen Erix in de competitie nog met 5-1 gewonnen, maar toen had Erix 2 spelers van de D nodig om te score te drukken. Vandaag speelde Erix met hun eigen team en dat was ook te zien in de score.

Wat nu de oorzaak van deze monsterzege was is nog steeds onzeker. In de wandelgangen werd er gezegd dat het lag aan de afwezigheid van ballenjongen Tim Lageschaar, maar daar blijven de meningen over verdeeld.

Tijdens de terugreis liet Jeroen zelfs zijn plekje in de auto bij zijn moeder links liggen om in de party-car van de leider te zitten om naar zijn favoriete muziek te luisteren; de kers op de taart. De traktatie voor deze zege volgt volgende week zodat ook Tim Lageschaar hiervan kan genieten.

Supporter van de week: Jelle Schoenmakers

En natuurlijk werd er afgesloten met een…..

Groepsdabb!