‘Phénomè occasionel’ Bjorn Wallerbos knikt KSV 4 naar uitstekende seizoensstart

In een zinderende derby won KSV 4 afgelopen zondag met maar liefst 5-3 van KSV 3. ‘Phénomè occasionel’ Bjorn Wallerbos scoorde vier van de vijf doelpunten voor KSV 4.

We mogen weer! 12 september 2021, de herrijzing van KSV 4! Op een zonovergoten sportpark mocht uw favoriete Kelderklasse-ensemble weer aantreden in de weide, met als tegenstander: KSV 3. De spanning was al duftig opgevoerd in café Overkamp op de zaterdagavond en iedereen keek ontzettend uit naar deze krachtmeting.

Beide ploegen vlogen er vol gas in vanaf de aftrap, terwijl ook aanwinst Mark Drieks eindelijk kwam aankakken. De beste man had per ongeluk de wekker om 9:15 uur gezet in plaats van 8:15 uur. Kan de beste overkomen, tevens bedankt voor het kistje bier.

Binnen een kwartier besloot gelegenheidsgoalgetter Bjorn Wallerbos zijn blakende vorm te tonen door een voorzet van Sander Schilderink binnen te knikken. Toen de ban eenmaal gebroken was, kreeg het vierde wat meer schwung. Na een intikker van wederom Bjorn Wallerbos luisterde Rick Spijkers, die al een goede indruk had gemaakt door de voltallige selectie op zijn feestje uit te nodigen zonder ooit met het vierde te hebben gespeeld, zijn debuut op met een doelpunt op aangeven van Sander Schilderink. Spijkers besloot wel te juichen na zijn doelpunt tegen zijn voormalige ploeg. Na jarenlang deel uit te hebben gemaakt van het tweede plan, bewees Rick zijn talent met deze treffer en zijn voormalig ploeggenoten mochten het weten ook.

Na deze 3-0 liet het vierde de teugels ietwat vieren. Dit bleek wel toen Mark Tanck een bal terug speelde op doelman Bram Ribbers. Deze had bij het aanbieden over het hoofd gezien dat een gretige Pim Elshof op hem af kwam stormen. Pim onderschepte handig de bal en wist de nog in ietwat dronken staat verkerende doelman te omspelen en wist zo ook het derde op het scorebord te krijgen. Nadat op slag van rust Bjorn Wallerbos met zijn gepolijste kale knikker alweer een bal tegen de touwen wist te werken was het tijd voor de thee.

Na de rust werd de aftrap meteen over de zijlijn geramd. Gelegenheidsfenomeen Wallerbos kreeg een publiekswissel voor zijn hattrick in de eerste helft. Zonder de Luxemburgse goaltjesdief was KSV 4 duidelijk enigszins gemankeerd. Het begon de grip op de wedstrijd te verliezen en het derde speelde hier handig op in. Via een schot van afstand wist Stan te Veluwe de grabbelende goalie te verschalken en zo KSV 3 terug in de wedstrijd te schieten. Er werd zelfs nog een Anschlusstreffer bewerkstelligd na een miscommunicatie achterin bij het vierde.

Uiteindelijk wist het vierde de voorsprong weer naar een comfortabele marge van twee uit te bouwen via wederom het hoofd van Björn Wallerbos die was ingevallen na zijn applauswissel. Hiermee werd de eindstand bepaald op 5-3.

Wallerbos was terecht euforisch na wellicht wel de wedstrijd van zijn leven. “Dit zijn de wedstrijden waarvoor je ooit op voetbal bent gegaan, mooier dan dit wordt het niet.” Ook leider Bas Lageschaar was lovend over zijn elftal: “We zitten natuurlijk nog maar in de voorbereiding maar het is ontzettend lekker om zoveel vertrouwen te kunnen tanken. Wel ga ik trainer Hennie Wesselink vragen om meer te focussen op simpel voetballen. Het is duidelijk te merken dat we nog wat wedstrijdritme missen. Dit was vooral te zien bij de tegendoelpunten.” KSV 4 krijgt nog de kans om hierop te oefenen volgende week zondag uit tegen EGVV 2 uit Gelselaar, hierna zal de competitie van start gaan.

Supporter van de week was Veronique Gierkink die ondanks het feit dat het vierde in alternatief tenue moest spelen zonder sponsoring toch haar steun bleef tonen door 90 minuten langs de lijn te blijven staan. KSV 4 bedankt de rest van de supporters ook voor hun onvoorwaardelijke steun en hoopt hen spoedig weer te zien.

In een zinderende wedstrijd, die werd gespeeld in een moordend tempo, won KSV 4 (eenmalig in het oranje) van KSV 3.