KSV 1 verliest van Ulftse Boys en neemt afscheid van spelers en staf (incl. foto’s)

Erwin van de Wolfshaar, Teun Lageschaar, Marijn Visser en Timo Ubbink hebben op zondag 21 mei tijdens de laatste competitiewedstrijd afscheid genomen van KSV 1.

Na respectievelijk 17, 14, 11 en 1 seizoen stoppen ze bij het eerste elftal. Teun, Erwin en Marijn kregen een mooie publiekswissel. Ze werden in de tweede helft op de schouders gehesen van twee teamleden en onder luid applaus het veld afgedragen. Timo speelde de hele wedstrijd.

Ruben Klein Gebbinck stopt ook, maar kwam helaas niet in actie door een blessure. Hij doet een stapje terug, maar keert mogelijk in de toekomst nog terug bij de hoofdmacht. Ook de andere vier hangen de voetbalschoenen nog niet aan de wilgen. Teun, Erwin, Marijn en Timo gaan lager spelen.

Daarnaast was er ook het afscheid van hoofdtrainer Jan Willem Rutgers en leider/assistent-trainer Ruud Weenink. Beide stoppen na drie seizoenen leidinggeven bij het eerste. Jan Willem blijft wel actief binnen de club en gaat bij KSV 2 aan de slag.

De afscheidswedsstrijd tegen Ulftse Boys was er zondagmiddag niet zomaar één. Er stond wat op het spel, want bij winst en gunstige uitslagen op andere velden hoefde KSV 1 ‘maar’ twee nacompetitiewedstrijden te spelen voor lijfsbehoud in de vierde klasse.

Dat bleek al snel een grote uitdaging te worden, want na ruim een halfuur keek de thuisploeg al tegen 0-3 achterstand aan. Ulftse Boys zette KSV onder druk en wist via goed combinatiespel gevaarlijk te worden. Ook waren de gasten fysiek sterker in de duels. De uitslag had zelfs groter kunnen zijn, want de Ulftenaren hadden meer kansen om te scoren. Zo werd er ook al op de paal gekopt. De doelpunten werden te makkelijk weggegeven en daar moest KSV wel iets anders tegenover zetten in de tweede helft. Op de andere velden waren de tussenstanden ook bekend en die waren ook niet in het voordeel van KSV.

In de tweede helft begon KSV iets opportunistischer. De thuisploeg had het iets beter staan en kan makkelijker onder de druk uitvoetballen. Het spelbeeld werd daardoor ook wat gelijkwaardiger. Ulftse Boys leek het met een comfortabele voorsprong wel prima te vinden en nam wat gas terug. Dat leverde na een klein kwartier spelen een doelpunt voor KSV op. Na goed storend werk van Teun Lageschaar, kon Anthony Porskamp aanvaller Bas Oonk via een dieptepass wegsturen richting de keeper. Bas rondde beheerst af en maakte het gat wat kleiner. Met kleine kansen over en weer, werd de wedstrijd uitgespeeld. Zo bleef het 1-3.

KSV moet nu in de nacompetitie lijfsbehoud veiligstellen en speelt hierin minimaal één en maximaal drie wedstrijden. Deze drie wedstrijden moet KSV 1 allemaal winnend afsluiten om volgend seizoen in de vierde klasse actief te blijven. Wanneer en tegen wie dat is nog niet bekend. Ulftse Boys kan zich richten op de nacompetitie voor promotie naar de derde klasse.

Na de wedstrijd kregen Erwin, Teun, Marijn, Timo, Ruben, Jan Willem en Ruud een bos bloemen voor hun tomeloze inzet bij KSV 1.

Klik hier voor alle foto’s (gemaakt door Marthijn Ubbink)

Start een gesprek