Arjan van de Wolfshaar goudhaantje bij monsterzege KSV 4

KSV 4 won afgelopen zondag haar eerste oefenwedstrijd van het seizoen met maar liefst 6-0 van HMC’17 5. Aanvaller Arjan van de Wolfshaar was de grote man. Hij scoorde maar liefst drie keer en bereide één treffer voor.

KSV 4 startte afgelopen zondag haar oefencampagne tegen HMC’17 5, het vijfde elftal van de nieuwbakken fusieclub van KSH uit Harreveld en V.V. Mariënveld uit Mariënvelde. Het vernieuwde en naar voetbal ademende sportcomplex de Slotboom van Sportvereniging Westendorp was het decor van deze clash. De wedstrijd werd dus gespeeld op neutraal terrein. Het betrof geen risicowedstrijd maar de velden in Harreveld waren nog onbespeelbaar. De heren van Hacron hadden het gras in Harreveld, nadat het even daarvoor geverticuteerd was, zo kort gemaaid dat alles verbrand was in de zomer. Nee, dit is geen grap.

De verwachtingen waren hooggespannen bij KSV 4. Manager Bas Lageschaar kocht voortreffelijke spelers in tijdens de zomerpauze. Toptalent Pim Elshof kwam over uit de A jeugd, de gewiekste aanvaller Arjan van de Wolfshaar van KSV 2 en de geslepen gebroeders Danny en Mark Tanck maakten na respectievelijk twee en één seizoen afwezigheid hun rentree bij KSV. Ook speelde de in Luxemburg wonende Bjorn Wallerbos weer eens mee bij zijn oude liefde. Hij is op de Luxemburgse velden een garantie voor goals.

KSV 4 begon goed en zocht direct de aanval. Nadat KSV 4 de eerste twee kansen om zeep hielp, was het Arjan van de Wolfshaar die na een goede individuele actie de 1-0 binnenschoot. Binnen tien minuten verdubbelde hij de score en had hij zijn belofte als doelpuntenmaker ingelost.

KSV bleef de betere ploeg en ging op zoek naar de 3-0. Helaas misten afstandsschoten precisie of was de eindpass net niet goed. Na een half uur liet KSV de teugels iets vieren, vlak nadat de uitmuntend spelende Danny Tanck was gewisseld. Kort voor rust kreeg HMC’17 5 plotsklaps een penalty na een ongelukkige handsbal van Mark Tanck. Hij moet duidelijk nog wennen aan de nieuwe spelregels. HMC kreeg opeens de grote kans om terug te komen in de wedstrijd. Hun speler was echter niet opgewassen tegen de druk en schoot dit buitenkansje huizenhoog over. Doelman ‘cleansheet’ Barry gniffelde, ‘vandaag komt er bij mij geen bal in’, dacht hij nadat hij als winnaar uit de strijd kwam na de psychologische oorlogsvoering met de schutter. Kort daarna floot de scheidsrechter voor de rust.

In de rust complimenteerde Lageschaar zijn mannen voor het goede spel in het eerste halfuur maar maande hij scherp te blijven. Kort na rust besliste Arjan van de Wolfshaar de wedstrijd door de 3-0 binnen te schieten na wederom een schitterende individuele actie. Even later speelde Arjan de bal goed af op rechtsbuiten Joost Ottink die gedecideerd de 4-0 binnenschoot. Joost kreeg vleugels van die goal. Hij speelde de beste wedstrijd uit zijn carrière.

HMC probeerde het nog wel maar de moed zakte hun in de schoenen omdat KSV vandaag uitstekend verdedigde. Na een goede uitbraak scoorde linksbuiten Pim Elshof zijn eerste doelpunt voor de trots van KSV. KSV voetbalde daarna freewheelend verder en had de score verder uit moeten bouwen. Scoren deed alleen Bjorn Wallerbos nog. Na een voortreffelijke voorzet van Joost Ottink kopte hij bij de tweede paal raak. Hij maakte zijn roem als doelpuntenmaker ook in Nederland waar.

Leider Bas Lageschaar was in zijn nopjes na de eclatante zege. „Mijn ploeg combineerde uitstekend. We hadden de score alleen verder uit moeten bouwen door scherper te zijn voor de goal.” Veldtrainer Henny Wesselink wil daar de komende weken op dinsdagavond aan werken met de ploeg.

Komende zondag start KSV 4 de competitie met een uitwedstrijd in Eibergen tegen FC Eibergen 7. De aftrap is al om 9.00 uur. „FC Eibergen 7 is een geduchte tegenstander en van ander niveau dan HMC’17 5. Mijn spelers moeten met beide voeten op de grond blijven en niet gaan zweven. Iedereen die daar niet in mee gaat, staat wissel”, waarschuwde Lageschaar. De ervaren oefenmeester wil nog geen doelstelling uitspreken voor dit seizoen. „Laten we eerst maar beginnen. Na een paar wedstrijden weten we waar we staan en kunnen we een doelstelling formuleren. Bovendien is een competitiewedstrijd altijd heel wat anders dan een oefenwedstrijd.”