Barry Ikink maakt droomtransfer

Barry Ikink, beschermheilige en hogepriester van het Barryisme, zit vanaf volgend seizoen op de bank bij KSV 2. Er gingen al langer verhalen rond over een op handen zijnde vertrek van de populaire succescoach. Uiteindelijk heeft KSV Ikink binnen de club weten te houden en mag Barry vanaf augustus beginnen aan een avontuur bij het tweede.

Barry stond nog niet lang aan het roer bij KSV 4. De talentvolle leider werd rustig gebracht als assistent naast Bas Lageschaar en mocht dit seizoen voor het eerst sturing geven aan het paradepaardje van Vragender. Dit leek een flinke opgave te worden nadat aan het einde van vorig seizoen bekend werd dat de ervaren krachten van vriendengroep De Derde Helft allemaal stopten bij het vierde. Dat betekende onder andere het vierde het deze jaargang moest stellen zonder topscorers Remco Wolterink, Rob Pasman en Arjan van de Wolfshaar. Barry bewees bij de vergaderingen met de technische commissie echter meteen zijn waarde door een aantal keer flink met de vuist op tafel te slaan en zo een aantal goede versterkingen aan te trekken in de vorm van onder andere Stan Gunnewick, Thijs Kolkman en Frank Dijk. Deze spelers wist Barry zo snel in te passen dat nota bene Barry zelf bijna vergat dat Frank nog bezig was aan zijn eerste jaargang bij KSV 4.

De eerste seizoenshelft onder de vleugels van Barry ging niet altijd even soepel. Vaak werd er nipt verloren waar met een beetje meer geluk ook een resultaat behaald kon worden. Aan de andere kant werd er ook bij tijd en wijle indruk gemaakt met onder andere een klinkende 2-0 overwinning op het hoofdveld van SV Grol. Echter oogde het spel soms ook flets en leek de positie van Barry even te wankelen tijdens de pijnlijke zeperd in eigen huis tegen eeuwige aartsrivaal Erix. Hiermee werd zelfs een van de geboden van het Barryisme (tegen die gifköppe uit Leelde mag ie nooit verliezen) gebroken. Uiteindelijk wist Barry weer snel orde op zaken te stellen met een 4-1 overwinning in eigen huis tegen Varsseveld. Zo kon KSV 4 in the winning mood de winterstop in.

Om deze mood weer even op te halen kwam KSV 4 afgelopen vrijdag bij elkaar voor een avondje veurgleujen. Er werden coördinatie oefeningen gedaan op de bowlingbaan en ook werden er flink vloeibare koolhydraten gestapeld om volgend weekend vol energie de competitie te hervatten. Hierbij kwam echter ook de moeilijke mededeling van Barry. Het hing natuurlijk al een tijdje in de lucht gezien de redelijke resultaten en de weergaloze sfeer die binnen het team hangt. Er gingen zelf al verhalen rond over dat Barry woonruimte in Amsterdam aan het zoeken was om de positie van Alfred Schreuder over te nemen bij Ajax. Dit bleek echter niet het geval. In een weergaloze speech, die de boeken ingaat als Barry’s bowlingbaanbetoog, werd alles behandeld; van een seizoensoverzicht ging het naar de conditionele vorm van de selectie en via een uitstapje naar hoe vrouwen uit Lievelde er van dichtbij uitzien (“was lang niet gek”) kwam Barry uiteindelijk met het schokkende maar toch ook heugelijke nieuws. Barry was aangesteld om de blijde boodschap van het Barryisme te gaan verkondigen bij het tweede. Gelukkig was Barry’s bowlingbaanbetoog geen afscheidsspeech, maar slechts een aankondiging. Barry vertelde verder namelijk dat de tweede seizoenshelft geen afscheidstournee zou worden, maar een laatste kunstje van de succescoach bij het vierde. Barry was zelfs al bezig om in vorm te raken voor de uitwedstrijd tegen Erix om daar het doel te verdedigen. Er mocht immers nooit meer verloren worden tegen de jongens van de spoorbaan. Uiteindelijk praatte Barry zijn manschappen nog wat moraal in met de woorden “jullie bunt nog lange neet van mien af” wat uiteraard met luid gejuich en applaus werd ontvangen waarna Barry massaal gefeliciteerd werd met deze schitterende transfer.

Over hoe het na dit seizoen verder moet met KSV 4 is nog niets duidelijk. Namen als Louis van Gaal, Dick Advocaat en zelfs Guus Hiddink zijn al genoemd, maar de kans bestaat ook dat er wederom gekozen wordt om een een jong talent voor de groep te zetten. Hoe dan ook is dat een zorg voor later. Komende zondag staat hoogvlieger FC Winterswijk 12 op het programma en de fans van KSV 4 zijn heel benieuwd hoe Barry zijn laatste maanden als succescoach van het vierde zal aanvangen.