Demi Gierkink scoort weergaloos bij achtklapper KSV 4

KSV 4 won afgelopen zondag met maar liefst 8-2 in Gelseslaar tegen EGVV 2. Demi Gierkink scoorde zijn allereerste doelpunt voor KSV 4 door de bal na een afgeslagen aanval loeihard in de kruising te rammen. Hiermee snoeide hij alle criticasters de mond.

Na de 5-3 oefenzege in de derby tegen KSV 3 van vorige week zondag speelde KSV 4 afgelopen zondag haar tweede oefenwedstrijd van het seizoen. In Gelselaar, een kerkdorp vlakbij Neede, trad de ploeg aan tegen EGVV 2, een gelouterde ploeg vol oud-eerste elftal spelers.

KSV 4 begon sterk aan het duel en nam direct het initiatief in handen. De ploeg benutte haar eerste mogelijkheden nog niet, maar gezien het spelverloop was het wachten op de 0-1. Binnen een kwartier was het raak. Na een goede loopactie vanaf rechts schoot aanvaller Arjan van de Wolsfhaar de verdiende 0-1 gedecideerd binnen. Kort daarna verdubbelde Arjan de score naar 0-2 door de bal na een soortgelijke aanval wederom binnen te schieten.

KSV 4 was een stuk sterker dan EGVV 2. De thuisploeg kwam er nauwelijks gevaarlijk uit en leed snel balverlies. De invallers uit EGVV 3 en EGVV 4 bleken niet het gewenste niveau te hebben om mee te kunnen in het tempo van KSV 4. Het was wachten op meer goals voor KSV 4. Na een goede aanval over rechts tikte Rob Huisman de 0-3 binnen na een uitstekende assist van zijn aanvalspartner Arjan van de Wolfshaar. Daarna verzuimde Huisman de 0-4 en 0-5 binnen te tikken nadat Arjan van de Wolfshaar de bal twee keer panklaar voorgaf op hem. De doelman redde bij keren knap. „Rob Huisman speelde vorig jaar oktober zijn laatste wedstrijd. Hij is nog niet op zijn gewenste niveau. Normaal zijn dat zekerheidjes voor Rob. Maar hij kan beter nu kansen missen dan tijdens de competitie”, nam leider Bas Lageschaar zijn pupil in bescherming na afloop van het duel.

Vlak voor rust was het dan eindelijk 0-4. Arjan van de Wolfshaar wipte de bal over de keeper na wederom een mooie aanval van KSV 4. In de rust voerde leider Bas Lageschaar zes wissels door. Vooral Joost Ottink was zo blij als een klein kind dat hij nu eindelijk kon spelen. Hij had leider Bas Lageschaar en assistent-leider Barry Ikink de eerste helft meerdere malen om speelminuten gesmeekt. Beiden weigerden echter al voor rust te wisselen waardoor het temperament bij Joost steeds meer begon op te spelen en hij er bij tijd en wijle helemaal gek van werd.

Na rust kwam KSV 4 als een komeet uit de startblokken. Na een uitstekende lage voorzet vanaf rechts van Arjan van de Wolfshaar kon invaller Tom Schotman de bal bij de tweede paal binnen tikken. Na 47 minuten stond het maar liefst 0-5. KSV 4 bleef de betere ploeg en creëerde meerdere uitstekende mogelijkheden. De ploeg miste echter kans op kans. Het leek wel of het kansen-missen-kwartier was aangebroken. Vervolgens haalde leider Bas Lageschaar enkele belangrijke krachten naar de kant en liet KSV 4 de teugels wat vieren.

Na een spaarzame aanval van de thuisploeg stond het pardoes 1-5. De linksback van EGVV 2 schoot de bal vanaf 20 meter op het doel. Deze werd licht getoucheerd door een KSV 4-verdediger waarna de bal over de keeper in het doel viel. Doelman Luuk Molenveld was woest! Hij trapte uit frustratie tegen de paal. Hij wilde vandaag namelijk per se de 0 houden.

KSV 4 raakte niet in de war na de tegentreffer. De ploeg bleef de aanval zoeken en creëerde mogelijkheden om de score uit te bouwen. Nadat Demi Gierkink eerst een goede mogelijkheid onbenut liet, zette hij kort daarna zijn tegenstander zo onder druk dat hij niets anders meer kon dan de bal in eigen goal schieten.

Vervolgens scoorde EGVV 2 de 2-6 nadat een middenvelder van KSV 4 zijn tegenstander vrije doortocht gaf. Kort daarna brak Arjan van de Wolfshaar wederom door op rechts. Hij bood de opgekomen linksback Kevin Boschker een niet te missen kans. Maar in plaats van de bal in het lege doel te tikken, schoot hij deze tegen de lat. Met een hakje probeerde hij alsnog op artistieke wijze een doelpunt te maken. Dat mislukte maar toen was daar plotseling de meegelopen Demi Gierkink. Vanaf rand zestien knalde hij de bal loeihard in de kruising. BAM! 2-7! Demi scoorde zijn allereerste doelpunt voor KSV 4. Hij was eindelijk van de hatelijke 0 af. Drie seizoenen geleden was hij met veel bombarie binnengehaald door technisch directeur Niels Hegeman van KSV. Een geboren en getogen Lichtenvoordenaar die KSV 4 aan doelpunten moest helpen. Kon dat wel goed gaan, vroegen enkele kritische volgers van KSV 4 zich af. Maar nu snoerde hij in één keer alle critici de mond door de 7-2 weergaloos binnen te schieten.

Waar Kevin Boschker zojuist eenvoudige kans vakkundig om zeep hielp was het even later wel raak. Nadat Danny Tanck vanaf de linksbackpositie de bal die speelde op de opgekomen rechter middenvelder Danny Wiegerinck passte Danny Wiegerinck de bal op Kevin Boschker die vanaf rand zestien keurig geplaatst raak schoot. De 2-8 was tevens de eindstand.

Leiders Bas Lageschaar en Barry Ikink waren na afloop uitermate tevreden met de overwinning en het uitstekende spel. „We moeten alleen beter met onze kansen omgaan”, stipte Lageschaar een kritiekpuntje aan. „Aanstaande zondag openen we de competitie tegen Meddo 3. Tegen een ploeg van zo’n kaliber krijg je slechts enkele kansen. Die moeten raak zijn, wil je een resultaat behalen.” Komende zondag 26 september speelt KSV 4 om 10.00 uur in Vragender tegen Meddo 3. Vorig jaar verloor KSV 4 in Meddo van die ploeg. Zondag is het payback time op de Bult.

Demi Gierkink was intens gelukkig met zijn eerste doelpunt in dienst van KSV 4.