Dikverdiende overwinning zorgt voor eerste driepunter van KSV 1

KSV 1 won vandaag dikverdiend met 3-0 tegen Ajax Breedenbroek dankzij doelpunten van Bas Oonk, Ruben Klein Gebbinck en Tim Lageschaar.

Vandaag speelde KSV thuis tegen Ajax Breedenbroek. De club van oud KSV trainer Manfred Graven had tot vandaag 1 punt vergaard in de eerste twee wedstrijden terwijl KSV nog puntloos was. Tijd voor de eerste overwinning dus.

Aan het begin van de wedstrijd zijn beide partijen nog wat afwachtend zonder echt uitgespeelde kansen te creëren. In de loop van de eerste helft krijgt KSV de overhand. Na bijna een half uur spelen komt men dan ook terecht op voorsprong. Een voorzet vanaf links van Tim Lageschaar wordt door Bas Oonk in de lange hoek laag ingeschoten. Na het openingsdoelpunt blijft KSV de betere ploeg en in de 35e minuut wordt de voorsprong verdubbeld. Na goed voorbereidend werk van Bas Oonk komt de bal via Tim Lageschaar terecht bij Ruben Klein Gebbinck die eenvoudig de 2-0 kan binnentikken. Met deze stand zochten beide ploegen de kleedkamer op voor de rust.

Na rust verandert het spelbeeld niet. KSV heeft de wedstrijd onder controle en de gasten komen er niet aan te pas. Het duurt dan ook niet lang voordat KSV het duel in het slot gooit. Na een lange bal op Ruben Klein Gebbinck, die door de keeper getorpedeerd wordt, is het voor Tim Lageschaar een koud kunstje om de 3-0 te maken. Na dit doelpunt vindt KSV het wel welletjes en speelt men de bal rustig rond. Ook worden er enkele wissels toegepast. Tom Ribbers vervangt Marijn Visser en Rick Tanck lost Bas Oonk af. Ruben Klein Gebbinck heeft even later de kans op de 4-0. Hij wordt onreglementair gestuit door een Breedenbroekse verdediger maar de scheidsrechter kent geen penalty toe. Ruben kan niet verder en wordt vervangen door Max Elshof. Na iets meer dan 90 minuten fluit scheidsrechter Nienhuis voor het einde van wedstrijd. De eerste overwinning van het seizoen is een feit.

Volgende week speelt KSV uit in ’s-Heerenberg tegen fusieclub FC Bergh. Een ploeg van een heel ander kaliber maar als men dezelfde energie op de mat legt kan KSV wellicht voor een verrassing zorgen. Pupil van de week was Kas Hartjes.