Erix/KSV JO15 koploper na knappe zege in Eibergen

Erix/KSV JO15 won vandaag, na een 2-1 russtand, met 2-6 in Eibergen en is de nieuwe koploper met de maximale score van 12 punten uit 4 wedstrijden.

Erix/KSV JO15 speelde vandaag tegen FC Eibergen JO15-3. Het combinatieteam met jongens en meiden uit Vragender en Lievelde was de competitie uitstekend gestart met 9 punten uit 3 wedstrijden. De ploeg begon niet goed aan deze wedstrijd. Eibergen was vanaf de aftrap de betere ploeg. Erix/KSV werd teruggedrongen op eigen helft en kon zelf nauwelijks gevaarlijk worden.

Na een minuut of 20 scoorde Eibergen de tot dan toe verdiende 1-0 na matig verdedigen van Erix/KSV. In de 27e minuut scoorde rechtsbuiten Guus te Brake de 1-1. Hij strafte geklungel in de defensie van Eibergen af en tikte de bal, na een korte dribbelactie, beheerst langs de keeper en in het doel. De thuisploeg was ook na de gelijkmaker de betere ploeg en kort voor rust scoorden ze de 2-1. De defensie van Erix/KSV zag er wederom niet zo goed uit.

In de rust zette trainer Bas Weenink de boel om en gaf hij zijn spelers enkele tips. Dit had direct effect. Erix/KSV kwam uitstekend uit de kleedkamer. Al na 3 minuten scoorde rechtshalf Robin Doppen de 2-2. Erix/KSV was nu duidelijk de betere ploeg. Al kwam Eibergen er ook regelmatig gevaarlijk uit. 9 minuten na rust zag centrale middenvelder Wem te Woerd de doelman van Eibergen ver voor zijn doel staan. Sem treuzelde niet, maar haalde van een meter of 30 uit en schoot de bal beheerst over de keeper. Hij scoorde de belangrijke 3-2. Tien minuten daarna scoorde Sem zijn tweede van deze morgen. Hij schoot een vrije trap van 20 meter in één keer langs de muur in het doel.

Vlak daarna redde doelman Thijs Hegeman knap, nadat de gevaarlijke spits van Eibergen alleen op hem afkwam. In de 30e minuut snelde spits Mats Weenink langs drie Eibergen verdedigers, alsof ze er niet stonden. Hij schoot daarna hard raak. In de 33e minuut viel ook nog de 2-6. Een Eibergen speler werkte de bal ongelukkig in eigen doel na een vrije trap van Sem.

Na een mindere eerste helft rechtte Erix/KSV JO15 na rust de rug en won verdiend met 2-6. Aankomende donderdagavond om 19.00 uur speelt Erix/KSV thuis in Lievelde voor de beker tegen Sprinkhannen JO15. Aanstaande zaterdag 3 november speelt de ploeg om 13.00 uur thuis in Lievelde tegen Rekken JO15. Hopelijk is de vandaag geblesseerd geraakte Christian Leurink er in die beide wedstrijden ook weer bij.