KSV behaalt zwaar bevochten punt tegen beter Rietmolen

KSV 1 speelde vandaag met 1-1 gelijk in en tegen Rietmolen. Twan Jurjus scoorde vlak voor rust de gelijkmaker. KSV was blij met dit punt aangezien Rietmolen de betere ploeg was.

Vandaag trad KSV aan tegen Rietmolen, die 7 punten hadden behaald in 5 wedstrijden. KSV heeft ook al 6 punten gehaald in nog maar 3 gespeelde wedstrijden. Dus beloofde dit een spannend duel te worden om aansluiting te houden met de middenmoot. Bovendien was KSV gewaarschuwd omdat een paar jaar geleden in de strijd om degradatie nog pijnlijk werd verloren van Rietmolen en dit later nog werd rechtgetrokken in een dubbele confrontatie met DEO.

KSV mistte deze middag de beide voorhoedespelers Rick Tanck en Erwin van de Wolfshaar. Vanaf het begin stond KSV onder zware druk. Hoewel Rietmolen een behoorlijk veldoverwicht had en aanmerkelijk beter speelde dan KSV, bleef de verdediging van KSV fier overeind en gaf nauwelijks enige ruimte weg aan de voorwaartsen van Rietmolen. Toch ging het na 20 minuten mis en werd een na scrimmage voor het doel van KSV door Rietmolen gescoord 1 – 0. Ondanks felle protesten van KSV zijde dat de bal niet volledig de doellijn had gepasseerd, wees de scheidsrechter resoluut naar de middenstip. Ook hierna kwam KSV maar niet onder de druk van Rietmolen vandaan en bleef Rietmolen maar druk uitoefenen op de defensie van KSV. Bij een sporadische uitval van KSV was het Twan Jurjus die in de 40e minuut uit het niets de 1 – 1 scoorde na een miscommunicatie tussen de verdedigers van Rietmolen en hun keeper.

Met deze enigszins gelukkige 1-1 ruststand ging men richting de thee. Na de rust kwam KSV beter uit de verf mede door het inbrengen van Stan Gunnewick voor Tom Ribbers. Met zijn snelheid maakte hij het de verdedigers van Rietmolen knap lastig waardoor de opbouw van achteren stagneerde. Echter na 15 minuten was het Rietmolen weer die KSV terug drukte eigen strafschopgebied. Aanval na aanval rolde richting KSV doel. De ploeg stond met de rug tegen de muur maar gaf geen krimp. Dit leidde tot enige irritatie bij Rietmolen. In de 65e minuut sloeg heel even de vlam in de pan hetgeen resulteerde in twee gele kaarten. Ook hierna bleef Rietmolen de betere ploeg maar de kansen werden niet benut of onschadelijk gemaakt door Wesley Keegstra. In de 83e minuut kreeg Anthony Porskamp die was ingevallen voor de geblesseerde Tim Minkhorst nog een megakans na een goede voorzet van Stan Gunnewick. Dit zou compleet tegen de verhouding in zijn geweest, maar soms gebeurt dit nou eenmaal. Anthony mistte deze mogelijkheid echter. Hierna volgde nog een slotoffensief van Rietmolen, maar de verdediging van KSV bleef overeind. Zo eindigde deze wedstrijd in 1 -1.

Hiermee was KSV content en het behaalde punt is dan ook vooral een winstpunt voor de geleverde collectieve prestatie en formidabele inzet deze middag. Komende zondag 4 november aanstaande speelt KSV thuis tegen EMOS uit Enschede. Wij hopen weer een grote supportersschare te mogen begroeten.

Door: Jan Harmelink