Ferhat Ozerdogan nieuwe trainer KSV

Ferhat Ozerdogan wordt volgend seizoen hoofdtrainer van KSV. De huidige trainer van Longa’30 2 en voormalig trainer van RKZVC 2 volgt Jan Willem Rutgers na dit seizoen op.

Ozerdogan (50) is volgend seizoen voor het dertigste seizoen trainer in het amateurvoetbal. Als speler van DZC 1 uit Doetinchem raakte Ozerdogan op jonge leeftijd zwaar geblesseerd. Daarom startte hij al op zijn 20e zijn trainerscarrière. De inwoner van Doetinchem is geen vreemde in de trainerswereld. Hij was onder meer trainer van het eerste elftal van VVG uit Gaanderen en heeft diverse trainersfuncties bekleed bij meerder clubs waaronder RKHVV, DZC`68 en OBW. „In mijn beginjaren kon ik me nog wel eens irriteren aan een matige wedstrijd van mijn team. Maar tegenwoordig word ik niet zo snel zenuwachtig tijdens of rond een wedstrijd”, zegt Ozerdogan.

KSV 1 staat momenteel tiende in de vierde klasse C. De club vecht dit seizoen evenals voorgaande jaren voor handhaving in deze klasse waarin het al negen seizoenen achter elkaar acteert. Ozerdogan hoopt dat KSV 1 zich handhaaft. De ambitieuze trainer hoopt dat KSV 1 onder zijn leiding een mooie ontwikkeling kan doormaken. „Ik wil spelers en de club uit hun comfortzone halen en de lat iedere keer een stukje hoger leggen. Het begin van het seizoen wil ik samen met de spelers een doelstelling neerleggen en dat is niet enkel handhaving. Als we er samen echt in geloven kunnen we misschien wel een periode pakken in deze klasse? Als team ergens in geloven is heel belangrijk. Dan kun je als kleine club ook prima resultaten boeken. Kijk maar naar RKC Waalwijk dat zich als kleine club al enkele seizoenen handhaaft in de Eredivisie en ook nog eens verzorgd voetbal speelt.”

Ozerdogan leidt in augustus de eerste training van KSV 1. Het KSV-bestuur is blij met de komst van de trainer en heeft alle vertrouwen in een prettige samenwerking. KSV wenst hem alle succes toe.

Ferhat Ozerdogan is volgend seizoen de nieuwe hoofdtrainer van KSV.