Forse nederlaag KSV 1 in Beltrum

KSV 1 verloor afgelopen zondag na een 0-1 voorsprong met maar liefst 5-1 in Beltrum tegen Vios Beltrum. Tim Lageschaar scoorde het enige doelpunt voor KSV.

Op een mooi zonnig sportpark in Beltrum was het aan de mannen van Jan-Willem Rutgers om vanmiddag de zure nederlaag van vorige week tegen Erix weg te poetsen. Nadat de pupillen van de week hun kunstjes hadden laten zien, was het dan tijd voor de echte aftrap.

De wedstrijd begon rommelig aan beide zeiden. Vios Beltrum zette vroeg druk op de mannen van KSV maar dit resulteerde echter niet in grote mogelijkheden. KSV daarentegen loerde op de counter. In één van de  spaarzame uitbraken resulteerde dat in de 19e minuut tot de eerste corner van de wedstrijd voor KSV. Deze werd door Bas Oonk strak genomen en het was Tim Lageschaar wie de bal met het hoofd tegen de touwen wist te werken. Zo stond KSV lichtelijk tegen de verhoudingen in op een mooie 0-1 voorsprong.

Dit maakte bij Vios wat los. In de 22e minuut was daar een gevaarlijke aanval over links wie goed voorgezet werd. De spits van Beltrum kon vrij inkoppen vanaf de 11 meter maar gelukkig had Willem Mateman hier nog knappe redding in huis en hield hij zijn doel schoon.

De rest van de eerste helft werd vooral getekend door veel balverlies aan beide zijden. Zo af en toe kwam Beltrum er toch dreigend uit door goed voetbal. Dit resulteerde in de 41e minuut dan ook tot de gelijk maker. Een aanval over links werd scherp voorgezet en dit keer falen de heren uit Beltrum niet en brengen de stand weer gelijk 1-1. Dit is tevens ook de ruststand.

Na de rust blijven Max Elshof en Tom Ribbers achter in de kleedkamer en zijn vervangen door Marijn Visser en Stefan Tanck. Met vers bloed in de ploeg hoopten de leiders er weer vechtlust en voetbal in te krijgen maar helaas niks was minder waar. Vios zet direct na het fluitsignaal weer erg hoog druk en KSV kan er niet onderuit voetballen. In de 50e minuut was daar dan ook al de voorsprong voor Vios. Via een aanval over rechts wordt de bal keurig teruggelegd op de 11 meter en deze werd laag in het doel geschoten 2-1.

Vanaf dat moment kwam KSV constant onder druk te staan en moest KSV eerst tegenhouden om vervolgens te loeren op de counter. Sporadisch kwam KSV richting het doel van Vios. Door de goed georganiseerde verdediging van Vios en het matig positiespel van KSV kwam het verder niet tot een echte kans voor de gasten uit Vragender.

Vios dat steeds beter ging spelen kwam in de 64e minuut door over de linkerkant. Hun voorzet kan niet weggewerkt worden en vanuit de kluts word de bal uiteindelijk ingeschoten 3-1.

Dit was het moment dat KSV besloot meer risico te gaan nemen en een man extra door naar voren te schuiven om nog wat te kunnen forceren. Maar helaas mocht dit niet baten. Er ontstonden steeds grotere ruimtes achter de defensie van Ksv waar Vios wel raad mee wist. In de 68e minuut moest dan ook aan de noodrem getrokken worden en gaf de scheidsrechter een terechte penalty aan Vios. Deze werd onberispelijk ingeschoten door de spits van Vios, 4-1. Na deze goal was al het vertrouwen weg en was het zaak de wedstrijd uit te spelen en de score verder te beperken door een aantal goede reddingen en goed verdedigingswerk leek dat ook te lukken maar toch was daar in de 80e minuut nog de 5-1 voor Vios.

Al met al was het een terechte nederlaag. Vios had over de hele wedstrijd het veldoverwicht. In de tweede helft kwam KSV er helemaal niet meer aan te pas en kwam de ploeg geen moment meer in de wedstrijd. Helaas was het een wedstrijd voor KSV om snel te vergeten. De ploeg moet snel door naar volgende week. Dan speelt KSV om 14.00 uur thuis tegen GWVV uit Varsselder. Gezien de laatste wedstrijden hebben de mannen de support van toeschouwers hard nodig dus we zien u graag komende zondag op sportpark De Bult.