KSV 4 van de ‘nul’ af na gelijkspel tegen AD’69 2

Vanmorgen heeft het vierde haar eerste punt behaald in de competitie 2022-2023. Stan Gunnewick maakte het enige doelpunt aan Vragenderse zijde.

Het was wederom schrapen voor mensen deze week. Met pijn en moeite kon er 14 man worden opgeschreven voor de thuiswedstrijd tegen AD’69 2. Hierbij moesten twee oudgedienden vanuit het vijfde worden opgetrommeld. Onze Hartjes braken toen ook een beetje toen een verdediger van het vijfde afzegde vanwege een dikke knie. Sommige spelers hadden moeite met dit smoesje: “ja, ik heb een dikke pens. Ik kom toch ook gewoon voetballen.” Klaagde laatkomer Luuk Molenveld. De conditietraining van Hennie Wesselink had duidelijk nog niet het gewenste effect op de conditionele staat van Luuk. Gelukkig kon Willem te Kronnie nog worden opgetrommeld. De sterke flankspeler vond zichzelf een aantal weken geleden nog terug op de motorkap van een auto die verzaakte om voorrang te verlenen, maar ondanks een gebroken schedel en kaak weigerde Willem zich neer te leggen bij een plek in de lappenmand. Op karakter pakte hij zijn tas in en gaf hij acte de presence bij zijn team om zo het aantal spelers op 14 te brengen.

Ondanks het comfortabele aantal spelers was nieuwbakken assistent-coach Joost Ottink er niet gerust op. Onwennig in zijn rol had hij net als zijn jongere broertje moeite met het vinden van de juiste shirts en ballen. Zo werd de keeper warm geschoten met ballen van KSV/Erix JO15. Tot overmaat van ramp was ook nog eens de eerste scheidsrechter in de geschiedenis van KSV opgetrommeld die niet het verschil kon zien tussen het lichtgroen van AD’69 en het groen-wit van KSV. Daarom trad KSV in het rood aan en was de sponsoring van GMT equipment alleen nog op het keepersshirt te zien.

KSV 4 had nog geen punt weten te halen in de eerste 2 wedstrijden, daarom was het dan ook gebrand om tegen AD’69 een resultaat te boeken. KSV schoot daarom uit de startblokken. Met een 4-4-2 opstelling poogde leider Barry Ikink achterin de pot dicht te houden terwijl Nick Volwater en Stan Gunnewick voorin voor de doelpunten moesten zorgen. Deze tactiek bleek goed gekozen toen Stan binnen het kwartier met een weergaloze solo over rechts de openingstreffer op het bord wist te toveren met een strakke bal in de verre hoek. 1-0.

AD legde hier zich echter niet bij neer. Waar KSV de eerste 25 minuten domineerde en leek af te stevenen op een eenvoudige driepunter, kwamen de Aaltense gasten pas later op gang. Via scherpe steekpasses werden steeds vaker aanvallers diep gestuurd. Uiteindelijk werd na ruim een half uur spelen een scherp schotmglost op het doel van KSV.  Dit werd in eerste instantie gekeerd, maar niet gepakt. Hiervan maakte AD dankbaar gebruik door attent de rebound binnen te werken. 1-1.

Met deze stand werd gerust. Barry hamerde op rust aan de bal. Met onder andere smaakmaker Wouter Lamers in de ploeg moest KSV 4 durven initiatief te nemen. Dit viel echter tegen. AD’69 bood fel tegenstand en kansen waren schaars in de tweede helft. Via onder andere Nick Volwater en Yoeri klein Avinck had KSV 4 nog een overwinning over de streep kunnen trekken, maar ook de gasten uit Aalten hadden een aantal goede kansen in het tweede bedrijf. Een gelijkspel bleek dan ook een terechte uitslag voor deze ontmoeting. “Het was duidelijk te merken dat het gister een goed feestje was. Desondanks hebben we denk ik prima verdedigd en kunnen we tevreden zijn met een punt” sprak verdediger Mark klein Gebbink. “Het eerste punt is binnen en hierop kunnen we uitbouwen. Ik begrijp dat ik bij de pers onder vuur lig, maar de sfeer binnen de ploeg is goed en ik heb geloof in dit team. Ik ben een man van processen en op den duur ga je hier de resultaten van zien, geloof me.” Aldus Barry Ikink die duidelijk in zijn nopjes was met het feit dat het vierde eindelijk van die hatelijke 0 af was.

Volgende week krijgt KSV 4 een zware dobber aan een uitwedstrijd die al om 9:15 aanvangt. Ook komt FC Eibergen 5 dan tegenstand bieden.