Kampioenschap voor KSV 4 uit zicht na complete offday

Titelkandidaat KSV 4 verloor afgelopen zondag, na een ongeslagen reeks van 10 wedstrijden, met 3-1 in Harreveld tegen HMC’17 4. KSV 4 had een complete offday. Het kampioenschap raakt hierdoor uit zicht.

Het was een gure bedoeling op een bewolkt sportpark ‘t Konder. Het was ijs en ijskoud en er blies een koude wind over het veld die KSV de eerste helft tegen had. HMC maakte dankbaar gebruik van de meewind en speelde op de lange bal. Binnen enkele minuten haalde een Harreveldse buitenspeler de achterlijn om voor te geven. Inlopen om af te werken bleek overbodig voor de HMC-aanvallers. Aanvoerder Jelle Spexgoor probeerde de voorzet te degraderen tot hoekschop maar kopte de bal onhandig in eigen doel. KSV hield het hoofd koel en voetbalde rustig door. Op slag van rust mocht Arjan van de Wolfshaar aanleggen vanaf 25 meter voor een vrije trap. Waar tijdens de warming-up de ballen nog overal het vangnet in vlogen, werd deze handig onderkant lat binnen geschoten.

Tijdens de rust blaakte KSV nog van het zelfvertrouwen, de meewind zou zorgen dat KSV de punten over de streep zou trekken. Niets bleek minder waar. Binnen enkele minuten wist HMC weer op voorsprong te komen toen een Harreveldse spits handig de bal uit de lucht controleerde, de bal over zijn verdediger wipte en bekeken de bal in de hoek schoot. 2-1. De geblesseerde spelers langs de kant haalden al witte zakdoekjes tevoorschijn en waren duidelijk niet tevreden met het gezapige spel dat KSV op de mat legde. Het in slaap gesukkelde KSV wou ook op een nieuwe achterstand niet wakker worden. Pas toen even later doelman Bram Ribbers onnodig uitkwam en gepasseerd werd door een HMC-aanvaller. 3-1. De lappenmand langs de zijlijn begon te koelen en dat was het signaal voor de groen-withemden om aan een slotoffensief te beginnen. Met Arjan van de Wolfshaar die een aantal keren één-op-één kwam met de uitstekend keepende Harreveldse doelman en een paar pogingen van Tjerk Wolterink, kreeg KSV nog wel kansen om het tij te keren, maar dit bleek tevergeefs.

Met 3-1 kwam de ongeslagen reeks van KSV ten einde en mag het volgende week gaan bouwen aan een nieuwe reeks, thuis tegen Varsseveld 8. HMC besloot een sterk statement te maken tegen Vladimir Poetin door de gaskraan dicht te zetten. Met een koude douche kreeg de Vragenderse equipe loon naar werken met een koude douche.

Leider Barry Ikink kijkt graag vooruit: „We moeten deze wedstrijd snel vergeten en ons focussen op de komende wedstrijden. Dit was een totale offday en hier moeten we niet te lang bij stil staan. De criticasters die nu met witte zakdoekjes stonden moeten niet vergeten wat we dit seizoen al hebben neergezet en ik heb er dan ook alle vertrouwen in dat we weer een nieuwe reeks kunnen gaan beginnen.”

Supporter van de week was de verkleumde Klarieke Wenters die ondanks de gure omstandigheden vrolijk met een hoogwaterbroek langs de lijn haar vriend stond aan te moedigen en het beste uit linksback Willem te Kronnie naar boven wist te halen.