KSV 1 boekt belangrijke zege in Etten

KSV 1 won zondag met 1-2 in Etten dankzij doelpunten van Niek Berendsen en Lars Gierkink. KSV boekte hiermee een uitermate belangrijke zege in de strijd om handhaving.

KSV 1 speelde afgelopen zondag een belangrijke wedstrijd in en tegen Etten dat op de voorlaatste plek en daarmee een rechtstreekse degradatieplek staat. Om daar weg te blijven, moest moet KSV winnen.

KSV begint goed met in de vierde minuut een schot op het doel van Bas Oonk, deze belandt net in het zijnet. In de tiende minuut is het dan wel raak. Niek Berendsen pakt een afgeslagen bal half volley in één keer uit de lucht en deze verdwijnt in een streep achter de doelman van Etten.

Met de 1-0 voorsprong zou KSV iets rustiger moeten kunnen voetballen, maar het wordt juist slordiger aan de kant van KSV.  Nu zet Etten er nog niet veel tegenover. Het spel is rommelig tot aan de rust.

De tweede helft is het Etten dat meer op de helft van de tegenstander komt te spelen en er alles aan doet om de 1-1 te forceren.  Lang houdt KSV stand, maar in de 75e minuut geeft de goed leidende R. Nienhuis een terechte strafschop aan Etten. KSV-doelman Wesley Keegstra is vandaag scherp, maar de 1-1 kan hij niet voorkomen.

Waar beide teams niet veel hebben aan een gelijkspel is het nu een open wedstrijd met kansen aan beide kanten.  De twee invallers bij KSV maken vandaag het verschil: Tjebbe Raben zet Lars Gierkink aan het werk. Lars kapt zijn tegenstander uit en rondt beheerst af. Lars scoort de 1-2 is in de 90e minuut. KSV komt de 5 minuten blessuretijd goed door en kan weer 3 punten bijschrijven. „Het was niet de beste wedstrijd van het seizoen, maar de drie punten maken veel goed”, zegt KSV 1 trainer Jan Willem Rutgers.

Na de zege in Etten staat KSV 1 met twintig punten negende en daarmee op een nacompetitieplek. KSV staat vijf punten voor op Etten dat op een rechtstreekse degradatieplek staat. Etten speelt nog slechts twee wedstrijden en rechtstreekse degradatie lijkt hiermee afgewend voor KSV. De ploeg is komend weekend vrij en speelt zondag 7 mei de inhaalwedstrijd tegen Basteom in Steenderen. Basteom staat met 22 punten twee punten voor op KSV. De ploeg staat op de veilige zevende plek. Die plek betekent dat er geen nacompetitie om degradatie gespeeld hoeft te worden na het seizoen. Met een zege in Steenderen neemt KSV deze plek over. KSV strijdt de komende drie wedstrijden met Basteom, Erix en Keijenburgse Boys om het ontlopen van de nacompetitie. Drie van deze vier ploegen zullen nacompetitie om degradatie moeten spelen en slechts één van deze vier ploegen ontloopt de nacompetitie.