KSV 1 boekt zwaarbevochten zege op kampioenskandidaat

KSV 1 behaalde afgelopen zondag een knappe zwaarbevochten overwinning op GWVV 1, een mogelijke kampioenskandidaat dankzij een doelpunt van Tom Ribbers.

Vandaag speelde KSV haar eerste officiële wedstrijd van het nieuwe seizoen 2020-2021 nadat de thuiswedstrijd van vorige week tegen FC Dinxperlo niet doorging vanwege het coronagebeuren in Vragender. Tegenstander hedenmiddag was GWVV uit Varsselder, die door velen al getipt worden als één van de kampioenskandidaten in de vierde klasse C. Kortom meteen een loodzware tegenstander voor onze kersverse nieuwe trainer Jan Willem Rutgers. Nieuw in de ploeg waren Ruben Klein Gebbinck als centrumspits en middenvelder Marijn Visser, die na drie jaar afwezigheid zijn opwachting weer maakte in het eerste elftal.

Al vanaf het begin van de wedstrijd was het GWVV die de lakens uitdeelde en KSV ver terugdrong op haar eigen speelhelft. Ondanks dit veldoverwicht wisten zij geen echte kansen te creëren. Geleidelijk aan kwam KSV onder de druk vandaan en tussen de 17e en 19e minuut kregen zij drie opgelegde kansen om te scoren. Nadat eerst Tim Lageschaar miste en vervolgens ook Rick Tanck was het tenslotte Tom Ribbers die de derde mogelijkheid wel benutte en fraai de 0-1 scoorde. GWVV ging hierna meteen massaal op zoek naar de aansluitingstreffer maar de verdediging van KSV bleef knap overeind en had in Wesley Keegstra een betrouwbare sluitpost. Hoewel GWVV continu op de speelhelft van KSV speelde, bleven echte kansen uit. In de omschakeling was KSV veel gevaarlijker. In de 42e minuut had Marijn Visser een enorme mogelijkheid om de score verder uit te bouwen, maar hij faalde helaas. Vlak voor de rust moest Stefan Tanck van het veld met naar het zich laat aanzien een gebroken vinger. Max Elshof kwam hiervoor in het veld en hij speelde een puike partij.

Na de rust kwam Tim Minkhorst in het veld voor Ruben Klein Gebbinck om te zorgen voor meer controle op het middenveld, waardoor Marijn Visser doorschoof naar de spitspositie. Hoewel er soms sprake was van wel 70 procent balbezit voor GWVV bleven echte kansen uit. KSV loerde vooral op de counter via de snelle buitenspeler Tim Lageschaar. Toen hij helemaal moe gestreden was, werd hij vervanger door Stan Gunnewick, die met zijn snelheid ook een lastpak was voor de verdedigers van GWVV. Met de moed der wanhoop gooide GWVV alles in de strijd om tenminste nog een gelijkspel eruit te slepen. Maar de verdediging van KSV onder leiding van Jorrit Spexgoor gaf geen ruimte weg en bleef fier overeind. In het laatste kwartier werden werkelijk alle ballen hoog voor de pot gegooid maar deze waren allen een prooi voor Wesley Keegstra, die alle ballen klemvast wist te pakken. Zelfs de keeper van GWVV ging mee naar voren, maar het mocht niet baten. KSV gaf geen krimp en wist de wedstrijd keurig uit te spelen. Na het laatste fluitsignaal was iedereen blij en enigszins ook wel verrast met dit fraaie resultaat. Deze bonuspunten zijn uiteraard ook een mooie opsteker voor onze nieuwe technische staf, trainer Jan Willem Rutgers en leider Ruud Weenink.

Volgende week speelt KSV 1 de thuiswedstrijd tegen nieuwkomer Kilder. Hopelijk worden daar ook de punten gepakt. Wees hiervan getuige en komt allen naar sportpark De Bult op zondag 4 oktober aanstaande om 14.00 uur, maar houd wel 1,5 meter afstand van elkaar.