KSV 1 boekt zwaarbevochten zege

KSV 1 boekte in haar eerste competitiewedstrijd een zwaarbevochten 2-1 zege tegen Buurse. Tim Minkhorst en Twan Jurjus scoorden de doelpunten voor de thuisploeg.

Zondag 23 september stond de eerste competitiewedstrijd voor KSV 1 op het programma. De mannen van trainer Wim te Nijenhuis moesten aantreden tegen Buurse 1. Op een nat sportpark e Bult werd om 14.00 uur afgetrapt.

Het eerste kwartier lieten beide teams niet heel veel zien. Na 17 minuten was daar de eerste grote kans in de wedstrijd. Een cornerbal van KSV kwam voor de goal, werd weggewerkt door de keeper van Buurse maar kwam in de voeten van Tim Minkhorst die op goal kon schieten. Daar redde de keeper nogmaals maar de bal kwam bij Robert Stevens terecht welke voor kon geven op Wout Oonk, maar uiteindelijk belandde de bal in de handen van de keeper.

Na 25 minuten kon Twan Jurjus KSV op voorsprong zetten. Twan kreeg de bal mooi aangespeeld vanaf het middenveld en kon op de keeper af, maar ook hier redde de keeper. Vijf minuten later was daar weer een grote kans voor KSV. Twan Jurjus kon vanaf de middellijn tot aan de 16 meter doorlopen en gaf de bal voor op Tim Minkhorst, maar ook daar bleef de voorsprong voor de thuisploeg uit. De bal ging over.

Kort voor rust was daar dan toch eindelijk de 1-0 voorsprong voor KSV. Tim Minkhorst maakte de goal. Voor rust was daar nog een grote kans op een 2-0 voorsprong maar ook deze bal ging over de goal. De kleedkamers werden opgezocht met een ruststand van 1-0.

De tweede helft was vijf minuten oud toen KSV de voorsprong uitbreidde naar 2-0. Na gepruts in de achterhoede van Buurse gaf Wout Oonk de bal voor op Twan Jurjus, die goed afmaakte. Na 70 minuten paste trainer Wim te Nijenhuis zijn eerste wissel toe. Frank Harmelink ging er af, Teun Lageschaar kwam er in.

In de 75e minuut was daar de aansluitingstreffer voor Buurse. Uit een cornerbal kon de speler van Buurse vrij inkoppen. 2-1. Buurse ging op zoek naar de gelijkmaker, probeerde wat druk uit te oefenen op de defensie van KSV maar grote kansen op de gelijkmaker bleven uit.

In de 80e minuut was daar nog een wissel aan de zijde van KSV. Twan Jurjus verliet het veld voor Anthony Porskamp. Het bleef spannend tot aan de laatste minuut. Na 90 minuten en een beetje was 2-1 de eindstand op het scorebord.

Pupil van de week was Stijn klein Gunnewiek. Aanstaande zondag 30 september heeft KSV 1 vrij. KSV speelt haar tweede competitiewedstrijd op zondag 7 oktober om 14.00 uur op sportpark de Bult in Vragender tegen Rekken 1.