KSV 1 pakt punt tegen titelkandidaat Lochem

KSV 1 speelde afgelopen zondag met 1-1 gelijk tegen titelkandidaat Lochem. Niek Berendsen scoorde de 1-1 nadat KSV eerst op achterstand kwam.

Afgelopen zondag speelde KSV 1 op een prima voetbalmat, zelfs na de velen regen, tegen titelkandidaat Lochem. De uitwedstrijd had KSV met 5-0 verloren.

Het was vandaag belangrijk om lang in de wedstrijd te blijven, dus de 0-0 stand vasthouden is dan al een goed begin. Lochem had vaak de bal, maar ondanks de sterke voorhoede, konden ze moeilijk tot kansen komen. Er waren een paar speldenprikjes, maar de goed keepende Wesley Keegstra en strak verdedigende achterhoede hielden het doel schoon. De ruststand 0-0 was het goede begin, maar dit moest KSV dus zien vast te houden.

Lochem kwam goed uit de kleedkamer en kon meer kansen creëren. In de 54e min. resulteerde dit in een doelpunt. De sterke spits van Lochem wist toch een gaatje te vinden en zette een andere spits vrij voor de goal. Deze werkte beheerst af. De 0-1 was vervelend, maar er was genoeg tijd om iets terug te doen.

In de 67e min. was het Bas Oonk die goed doorkwam en de keeper tot een goeie redding dwong. Het moet een waarschuwing zijn geweest, want een minuut later staat de 1-1 op het bord. Een vrij trap valt uiteindelijk bij Niek Berendsen voor de voeten en deze schiet zuiver en hard binnen.

Dat daarna de laatste grote kansen voor KSV zijn, is redelijk verrassend te noemen. Eerst zit het een beetje mee in een scrimmage voor eigen doel, maar in de 90e min. schiet Tjebbe Raben, na een mooie aanval, op de paal. En in de laatste aanval kon de vrijstaande Tjebbe net niet in stelling worden gebracht. „De 1-1 is vandaag een mooi resultaat, waar hard voor is gewerkt”, zegt trainer Jan Willem Rutgers.