KSV 1 vergeet te scoren en verliest in Kilder

KSV 1 vergeet te scoren en keert met lege handen huiswaarts. In Kilder werd met 2-0 verloren.

Afgelopen zondag speelde KSV uit in Kilder tegen het gelijknamige S.V. Kilder haar 17e competitiewedstrijd. Nadat KSV vorige week tegen Etten 3 punten wist te behalen was dat ook vandaag de doelstelling. En na 45 minuten voetballen leek het ook alsof KSV met de winst naar huis ging. De thuisploeg speelde weliswaar verzorgder voetbal, toch was het KSV met de grote kansen. Kilder heeft welgeteld 1 goede kans gecreëerd in de 1e helft.

Zo was het Ruben klein Gebbinck die na een kwartier KSV op voorsprong kon zetten, maar zijn schot ging helaas langs de goal. Een kwartier later wederom een dot van een kans op de voorsprong voor KSV; Een schot van Marijn wordt weggewerkt door de keeper, en in de rebound beland ook de bal niet in de goal. Kort voor rust was het Bas Oonk die KSV bijna op voorsprong zette, zijn snoeiharde pegel op goal werd tot corner verwerkt, maar uit deze corner kwam geen gevaar. Kort hierna was het tijd voor de thee.

Direct na rust was het wederom aan KSV om de voorsprong op het scorebord te zetten.

Bas Oonk schiet vanaf de 16 maar net langs de verkeerde kant van de paal. En zoals een eeuwenoude voetbal wet zegt: “Als je zelf de kansen niet afmaakt dan valt hij er aan de andere kant in.” Zo geschiedde in minuut 50 van de 2e helft. Een speler van Kilder kon makkelijk de 16 door dribbelen en zo de thuisploeg op voorsprong zetten, 1-0.

Even later hield Wesley Keegstra KSV in de wedstrijd door een vrije trap van Kilder te stoppen. KSV bleef zoeken naar de gelijkmaker en gaf niet op; wederom was het Marijn Visser met een grote kans, zijn schot werd helaas geblokkeerd door een verdediger van Kilder, en zo bleef de stand 1-0.

Na een goed uur voetballen zat de wedstrijd er voor Tim Lageschaar op. Erwin van de Wolfshaar verving hem. 5 minuten later was het de beurt vaan Anthony Porskamp en zijn vervanger was Tom Ribbers.

Een kwartier voor tijd valt uit het niets de 2-0 voor de thuisploeg. Op prachtige wijze bedenkt de Kildernaar zich niet, ziet Wesley wat voor zijn doel staan, en schiet de bal vanaf een meter of 40 zo in het net. Een domper voor KSV. Even later kon het ook zo maar 3-0 worden nadat er in circa 10 seconden 4 schoten werden afgevuurd op het doel van Wesley, echter werden alle 4 schoten tegen gehouden, en stond het nog altijd 2-0.

10 minuten voor tijd bracht Jan Willem Rutgers de derde wissel, Stefan Tanck verliet het veld en Frank Dijk was zijn vervanger.

Helaas kwam KSV niet meer in de gelegenheid om nog te scoren, en bleef het na een boeiende tweede helft 2-0 voor Kilder. De punten gaan niet mee naar Vragender en blijft KSV met 16 punten nog in de gevarenzone, maar er zijn nog 9 wedstrijden te gaan.

Komend paasweekend speelt KSV op maandag tweede paasdag (18 april) uit bij AD’69 in Aalten, de huidige nummer 3 op de ranglijst. Om 14.00 uur is de aftrap.